| کد خبر: 244908 |

◄ ۱۱۳ واگن مورد نیاز متروی تهران تامین اعتبار شد

شهردار تهران با بیان اینکه برای تامین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران وارد انعقاد قرارداد شدیم گفت: دولت برای این موضوع ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است.

تین نیوز

شهردار تهران با بیان اینکه برای تامین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران وارد انعقاد قرارداد شدیم گفت: دولت برای این موضوع ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه افزود: برای ۲۲۰ دستگاه واگن نیز با مپنا وارد مذاکره شده و تفاهم‌نامه‌ای را نیز آماده کرده‌ایم که امیدواریم از ۲ سال آینده، واگن‌ها را در اختیار خطوط قرار دهند و تا سه سال آینده تکمیل واگن‌ها برای خطوط را شاهد باشیم.

شهردار تهران اظهارداشت: ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ ساله در داخل شهر تهران تعریف شده که باید طراحی و نوسازی شهر را پیرامون آن قرار دهیم.

زاکانی با بیان اینکه اهمیت، سرعت و تسهیل در بهره‌مندی از مترو در حوزه حمل و نقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده اظهار داشت: اولویت قطعی ما تکمیل هفت خط کنونی است اما خط ۱۰ یک شرایط ممتاز دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد می شود ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند خواهند شد و یک قابلیت برای سایر خطوط رقم می زند.

به گفته وی، در کنار هفت خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این دقت در مسیر خط ۱۱ برای ما مهم است تا در آینده نزدیک این خط را نیز اجرایی ‌کنیم. 

شهردار تهران افزود: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند که یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت های خود استفاده کند که در خط یک و هفت مترو مشارکت فعال و اثر بخش با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش بسیار مهم است.

وی ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و در ارتباط با همه ظرفیت‌ها از جمله قرارگاه، تعاملات گسترده تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم.

شهردار تهران همچنین ابراز امیدواری کرد با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم و باید با یک دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه، همه ظرفیت های کشوری را بکار گیریم. 

زاکانی گفت: تنها گلوگاهی که برای توسعه تهران وجود دارد منابع مالی است و برای این حل این مشکل، راه‌های مختلفی از جمله بازطراحی ایستگاه ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاه‌ها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العاده‌ای را خلق می‌کند؛ این امر مبتنی بر اراده بالا رقم خواهد خورد و گام به گام به سمت تحول بزرگ در روح و کالبد تهران پیش می‌رویم.

بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد تکمیل کمربند حمل و نقل ریلی غرب به شرق تهران

ساخت ۱۳۰ کیومتری خطوط مترو در کلانشهرهای کشور

متروی تهران را ۵ ساله تکمیل می کنیم

وی تاکید کرد: انتظار از شهرداران مناطق این است که کانون مسئولیت را در شهرداری پیاده و به سرعت درباره این بارگذاری پیرامون ایستگاه‌ها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامه‌ریزی کنند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه ها یا مردم است.

به گفته زاکانی، در این مقطع که فاز نخست است، دو دستگاه حفاری ( تی بی ام) و در فاز دوم، سه دستگاه که امکان گسترده ای را فراهم می کند،فعال می‌شود. فاز نخست در سال جاری و فاز دوم سال آینده انجام خواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه دشمنان می خواهند پیشرفت هایی که در جمهوری اسلامی در حال انجام است و چشم انداز روشن و امید بخش فراروی ما را تاریک جلوه دهند گفت: هفته گذشته چند اتفاق پیوسته  و مهم را در تهران شاهد بودیم؛ یکی از آنها، نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری و حضور شهرهای خواهرخوانده در تهران بود.یکی از نکاتی که مدیران این شهرها بیان می‌کردند، تحیری بود که درباره تهران و پیشرفت های آن داشتند.

وی ادامه داد: رویداد دیگر برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری تهران بود که شامل  ۲۳۱ طرح و بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بود و مقدمه آن تفاهم اولیه با سرمایه گذاری بود که حدود پنج هزار میلیارد تومان در یکی از طرح‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد. 

زاکانی در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط ۱۰ مترو ۴۴ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد افزود: این خط در ۲  فاز اجرا می شود که فاز اول امسال و فاز دوم سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکانی ایجاد می شود که ۶ منطقه شامل مناطق یک تا پنج و منطقه ۲۲ می توانند از ظرفیت خط ۱۰ استفاده کنند افزود: بیشترین ایستگاه های این خط در منطقه ۲۲ تهران واقع شده که افق و چشم انداز بسیار خوبی برای این خط پیش بینی شده و از تقاطع با سایر ایستگاه ها نیز استفاده می شود تا بتوان ظرفیت بسیار خوبی را برای خطوط دیگر ایجاد کرد.

شهردار تهران با اشاره به نیاز هفت خط مترو به ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل گفت: ایجاد چهار خط دیگر نیز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است. راهی که ما انتخاب کردیم مولدسازی پیرامون ایستگاه ها و توسعه مبتنی بر بازنگری برای خلق منابع است.

وی از پیگیری برای تامین یک هزار و ۵۰ دستگاه واگن خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲۰ دستگاه از داخل و ۶۳۰ دستگاه نیز از خارج از کشور تامین خواهد شد که اکنون مقدمات برای تامین ۶۳۰ دستگاه در دولت فراهم شده و بانک مرکزی اقدامات ویژه را برای تامین ۱۵ درصد منابع انجام داده و مسیر همواری ایجاد شده که آینده خطوط مترو رقم بخورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.