| کد خبر: 244907 |

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اعلام کرد:

◄ ساخت ۱۳۰ کیومتری خطوط مترو در کلانشهرهای کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: اکنون این قرارگاه احداث ۳۳۸ کیلومتر خطوط مترو در چند کلانشهر کشور را در دست اجرا دارد که ۱۳۰ کیلومتر آن پایان یافته است.

تین نیوز

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: اکنون این قرارگاه احداث ۳۳۸ کیلومتر خطوط مترو در چند کلانشهر کشور را در دست اجرا دارد که ۱۳۰ کیلومتر آن پایان یافته است.

به گزارش تین نیوز، سید حسین هوش السادات روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط افزود: ۲۰ درصد گاز ، ۴۵ درصد بنزین و ۲۰ درصد گازوئیل از طریق  خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) فراهم می‌شود همچنین ۶۲ سد که ۴۵ درصد ذخایر آبی کشور را شامل می‌شود، توسط این قرارگاه ساخته شده است.

به گفته وی، ۶ هزار و ۴۰۰ خط انتقال آب و  بیش از ۹۰۰ کیلومتر آزاد راه و چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه آهن با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) انجام شده است.

هوش السادات با بیان اینکه صدها کیلومتر بزرگراه و ۱۶۵ تقاطع و پل در کلانشهرها توسط این قرارگاه انجام شده خاطرنشان کرد: ناوگان مترو شهر قم و خط دو شیراز همچنین شهرهای کرمانشاه و پرند نیز در آینده به بهره برداری می‌رسد که البته ساخت خط هفت مترو تهران در ۲۵ ایستگاه نیز از جمله افتخارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است. 

وی درباره توسعه خط ۱۰ مترو تهران گفت: با آغاز حفاری فاز یک خط ۱۰ مترو و اقدامات آینده برای تکمیل آن، در برنامه چهار یا پنج ساله، این طرح آماده بهره‌برداری خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه امروز عملیات مونتاژ تی بی ام برای حفاری خط ۱۰ مترو تهران آغاز شد افزود: در ادامه با مونتاژ دستگاه دوم در دو مسیر مقابل هم شامل یک مسیر به سمت میدان کتاب و یک مسیر به سمت وردآورد، حفاری فاز یک خط ۱۰ مترو که بیش از ۱۴.۵ کیلومتر است، آغاز خواهد شد.

هوش السادات با بیان اینکه دو دستگاه تی بی ام فعال خواهد شد گفت: یک دستگاه به سمت شرق و دیگری به سمت غرب است که امیدواریم این طرح با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد تکمیل کمربند حمل و نقل ریلی غرب به شرق تهران

متروی تهران را ۵ ساله تکمیل می کنیم

 

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه تاکنون اعتباراتی دریافت نکرده و از محل امکانات خود برای تجهیز کارگاه، امور را پیش برده است همچنین در مورد تأمین منابع مالی طبق تفاهم نامه با شهرداری اقدامات لازم انجام خواهد شد.

هوش السادات با بیان اینکه عمده اقدامات توسط جوانان نخبه ایرانی انجام می‌شود و به بیگانگان وابستگی نداریم گفت: مونتاژ این دستگاه‌ها توسط کشورهای خارجی انجام می‌شد اما امروز نیروهای داخلی این امور را انجام می‌دهند و تعمیرات و نگهداری همه دستگاه‌ها داخل کشور انجام می‌شود.

به گفته وی، عملیات حفاری که مسائل پیچیده ای دارد از لحاظ اجرایی و بررسی و اقدامات برای نگهداری به طور کامل توسط نیروهای داخلی انجام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.