| کد خبر: 244902 |

◄ آزادراه تبریز- زنجان را دریابید

آزادراه تبریز- زنجان به عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی ایران با اروپا شناخته می‌شود که وضعیت زیرساخت‌های آن همچون آسفالت و امکانات خدماتی نامناسب است.

تین نیوز

آزادراه تبریز- زنجان به عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی ایران با اروپا شناخته می‌شود که وضعیت زیرساخت‌های آن همچون آسفالت و امکانات خدماتی نامناسب است.

به گزارش تین نیوز، آزادراه تبریز- زنجان به عنوان تنها مسیر ترانزیتی کشور به اروپا بوده که علی رغم این اهمیت، وضعیت مناسبی نداشته و رانندگان و مسافرانی که از این مسیر تردد می‌کنند همواره از وضعیت آن گلایه مند هستند.

آزادراه تبریز - زنجان اوایل سال ۱۳۹۰ در قالب اولین آزادراه کوهستانی کشور به بهره‌برداری رسید که بعدها به نام آزادراه پیامبر اعظم (ص) نام‌گذاری شد و اکنون یکی از مهم‌ترین و پرترددترین آزادراه‌های مواصلاتی کشور است.

حالا که بیش از ۱۱ سال از افتتاح آزادراه تبریز- زنجان سپری می‌شود این پروژه همچنان نواقص متعددی دارد. نواقصی همچون وضعیت نامناسب آسفالت، چاله‌های فراوان در مسیر، نبود روشنایی، کمبود مجتمع‌های خدماتی بین راهی و کمبود پمپ بنزین که همگی باعث شده تا مسافران این آزادراه از وضعیت آن ناراضی باشند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

وضعیت آسفالت آزادراه در حد یک جاده روستایی است

یکی از رانندگان تبریزی در خصوص وضعیت آزادراه تبریز- زنجان گفت: هفته‌ای چند بار به خاطر کارم در این مسیر تردد دارم و متاسفانه وضعیت آسفالت این مسیر اسفناک است.

اسماعیل سپهری وایقان سپس افزود: وضعیت آسفالت آزادراه در حد یک جاده روستایی است و باعث نارضایتی مسافران و گردشگران و رانندگان شده است.

در بسیاری از نقاط آزادراه شاهد کیفیت پایین آسفالت هستیم و چاله‌های مسیر نیز باعث بروز خسارت به خودروها می‌شود وی همچنین در خصوص جاده قدیم تبریز به زنجان گفت: با اینکه افتتاح آزادراه تبریز- زنجان تا حد زیادی از تعداد تصادفات و تلفات جاده قدیم این مسیر را کاسته، اما وضعیت آسفالت این آزادراه نامطلوب است.

سپهری ابراز داشت: در بسیاری از نقاط آزادراه شاهد کیفیت پایین آسفالت هستیم. چاله‌های مسیر نیز باعث بروز خسارت به خودروها می‌شود.

این راننده کامیون با تاکید بر اینکه وضعیت آسفالت آزادراه در حد یک جاده روستایی است، ادامه داد: باید مسئولان راهداری وضعیت این پروژه را سامان بخشند.

قوه قضاییه به وضعیت آزادراه تبریز- زنجان ورود کند

یکی از شهروندان بستان آبادی نیز در خصوص وضعیت آزادراه تبریز- زنجان گفت: قوه قضاییه به وضعیت آزادراه تبریز- زنجان ورود کند، هرسال شاهد افزایش نرخ عوارض این مسیر هستیم ولی در مقابل کیفیت خدمات و وضعیت آزادراه هر روز درحال بدتر شدن است.

رضا نیکجو افزود: باید با افزایش نرخ عوارضی خدمات در این مسیر نیز بهبود یابد و حداقل روکش آسفالت این آزادراه انجام شود که متاسفانه انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه آزادراه به حال خود رها شده است، ادامه داد: مسئولان امر فقط در این سال‌ها پول گرفتن از مردم را یاد گرفته‌اند. امید است قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم به موضوع آزادراه ورود کرده و به وضعیت آسفالت آن و دیگر مشکلات و نبود متولی ورود کند.

راهداری نقشی در آزادراه تبریز- زنجان ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: آزادراه تبریز- زنجان یک پروژه مشارکتی توسط بخش خصوصی بوده که راهداری نقشی در آزادراه تبریز- زنجان ندارد.

اروجعلی علیزاده با تاکید بر اینکه پیگیر رسیدگی بخش خصوصی و پیمانکار پروژه به وضعیت آسفالت آزادراه هستیم، افزود: باید دیگر مشکلات این آزادراه نیز برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور نیز در سفر اخیر خود به آذربایجان شرقی دستور رسیدگی به این آزادراه را صادر کرد، ادامه داد: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود.

دستور رئیس جمهور برای بهسازی وضعیت آزادراه تبریز- زنجان

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز از دستور رئیس جمهور برای بهسازی وضعیت آزادراه تبریز- زنجان خبر داد و گفت: قرارداد نگهداری آزادراه در دست بانک ملی بود که با تاکید ریاست جمهوری در سفر اخیر به آذربایجان شرقی مقرر شد قرارداد نگهداری آزادراه از بانک ملی به سازمان راهداری انتقال یابد.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد باید بانک ۱۵ درصد از درآمد را صرف نگهداری راه می‌کرد، گفت: عملاً این مبلغ اندک بوده و جوابگوی نیاز این آزادراه نیست. اکنون با دستور رئیس جمهور تمام درآمدهای حاصل از آزادراه صرف نگهداری آن خواهد شد.

رحمتی افزود: برای نوسازی روکش آسفالت آزادراه، اعتباری در اختیار سازمان راهداری قرار می‌گیرد تا پروژه شروع شود. این آزادراه یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال غرب کشور بوده و در جهت توسعه اقتصادی و ترانزیتی استان‌های غرب و شمال غرب کشور نیز نقش بسزایی دارد.

مردم آذربایجان شرقی منتظر هستند تا عملکرد دولت سیزدهم را در خصوص پروژه‌های راهسازی این استان و به خصوص آزادراه تبریز- زنجان که شاهراه ترانزیتی شمال غرب کشور است، نظاره کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Farhad 0 0

    واقعا باعث شرمساری مسئولین امر هست که هزینه میگیرند اما کاری نمیکنند. طبق اعتقادات، قانون و عرف پولی که میگیرن اصلا پول درستی نیست. شاید در خودشون، همسرشون و یا فرزندانشون اثراتش رو ببینن.