| کد خبر: 244888 |

آغاز فعالیت خط ریلی روسیه - هند از مسیر سرخس خراسان رضوی

به دنبال عبور نخستین قطار ترانزیتی جهان، دالان (کریدور) ریلی از کشور روسیه تا هند از مسیر ایستگاه راه‌آهن سرخس ظهر امروز - ۲۱ تیرماه - فعال شد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: به دنبال عبور نخستین قطار ترانزیتی جهان، دالان (کریدور) ریلی از کشور روسیه تا هند از مسیر ایستگاه راه‌آهن سرخس ظهر امروز - ۲۱ تیرماه - فعال شد.

به گزارش تین نیوز، مصطفی نصیری ورگ افزود: این قطار حامل ۳۹ کانتینر بار مصالح ساختمانی که از مبدا روسیه حرکت کرده است با عبور از کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان دیشب وارد ایستگاه راه‌آهن بین‌المللی سرخس شد.

وی گفت: امروز نیز این قطار پس از طی تشریفات گمرکی عازم بندرعباس شده و تا حدود ۶۰ تا ۷۰ ساعت به این بندر می‌رسد تا در ادامه مسیر بار خود را از طریق یکی از بنادر وارد هند کند.

مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: مسیر ترانزیتی ریلی روسیه - ایران و در ادامه هند یک گذرگاه ترانزیتی اقتصادی، پایدار و سریع از شمال تا جنوب است که می‌تواند میلیونها تن بار ترانزیتی را در دالان اصلی شمال- جنوب با ظرفیت ریلی و حمل و نقل مناسب ایران جابه جا کند.

 قطار ترانزیت کانتینری روسیه به هند که از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور شد، جزو مسیر شرقی دالان شمال - جنوب محسوب می‌شود که از ایستگاه چخوف روسیه، واقع در استان مسکو در ۶ تیرماه سال جاری و در مسیر سه هزار و  ۸۰۰ کیلومتری با ظرفیت ۳۹ کانتینر از مسیر روسیه، قزاقستان، ترکمنستان وارد ایران شده و پس از آن طی یک مسیر ریلی ۱۶۰۰ کیلومتری به بندرعباس خواهد رسید و در نهایت از طریق مسیر دریایی به بندر ناواشوای هندوستان وصل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.