| کد خبر: 244885 |

◄ حرکت به سمت خصوصی‌ سازی و حمایت راه‌ آهن از بخش خصوصی

پنجاه و سومین شماره فصلنامه خبری، آموزشی و اطلاع رسانی «ندای حمل‌ و‌ نقل ریلی» انجمن صنفی شرکت‌ های حمل‌ و‌ نقل ریلی و خدمات وابسته منتشر شد.

تین نیوز

پنجاه و سومین شماره فصلنامه خبری، آموزشی و اطلاع رسانی «ندای حمل‌ و‌ نقل ریلی» انجمن صنفی شرکت‌ های حمل‌ و‌ نقل ریلی و خدمات وابسته منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، در این شماره به موضوعاتی از قبیل واکاوی سانحه قطار مشهد-یزد، نهمین نمایشگاه بین‌ المللی حمل‌ و نقل ریلی و نشست‌ هایی که در حاشیه آن برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌ های ترانزیتی کشور در شرایط بین‌ المللی کنونی و همچنین افت عملکرد حمل ریلی بار داخلی در چند ماه گذشته پرداخته شده است.

در شماره جدید نشریه ندای حمل و نقل ریلی، گزارشی از  نشست بررسی چالش‌ های حمل‌ و نقل ریلی که همزمان با نهمین نمایشگاه بین ­المللی ریلی و با حضور متخصصان، تولیدکنندگان و مسئولان حوزه برگزار شد، منتشر شده است.

در این گزارش لزوم حرکت به سمت خصوصی‌سازی و حمایت راه‌ آهن از بخش خصوصی، به‌ عنوان مهمترین اولویت‌ های این حوزه، بیان شده است.

عدم رقابت دولت با پشتوانه عظیم منابع نفتی با بخش خصوصی  و لزوم ایجاد زیرساخت‌ های که اشتیاق را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیشتر می کند نیز از جمله موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

به گفته حاضران در این نشست، بخش خصوصی با وجود تحریم‌ ها و مشکلات فراوان توانسته است 160 لکوموتیو در اختیار خطوط ریلی قرار دهد و در آینده 60 دستگاه دیگر نیز به این خطوط اضافه خواهد شد.

به گفته کارشناسان شرکت کننده در این نشست، اگر قرار است وارداتی صورت گیرد، باید بخش خصوصی را نیز مدنظر قرار دهند.
 تأکید بر افزایش بهره‌وری در حمل‌ و نقل ریلی افزایش یابد، مانع زدایی برای بخش خصوصی نیز از دیگر موضوعات طرح شده د راین نشست بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید فایل PDF فصلنامه را از اینجا دانلود و مطالعه نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.