| کد خبر: 244861 |

◄ هزینه‌کرد ۲۵ هزار میلیارد تومانی در پروژه قطار شهری تبریز

فعالیت قطار شهری تبریز از ۲۰ سال قبل آغاز شده ولی شهروندان از جزئیات عملکرد این سازمان در دل زمین بی‌اطلاع هستند.

تین نیوز

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز از هزینه‌کرد بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان در پروژه مترو تبریز خبر داد و گفت: فعالیت قطار شهری تبریز از ۲۰ سال قبل آغاز شده ولی شهروندان از جزئیات عملکرد این سازمان در دل زمین بی‌اطلاع هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا با اشاره به حجم قابل توجه فعالیت‌های عمرانی قطار شهری در دل زمین، اظهار کرد: در طول این سال‌ها کیلومترها تونل حفاری شده و حجم کار بسیار بالا بوده است؛ برای نمونه در خط دو مترو تبریز، نزدیک به ۱۲ کیلومتر تونل حفاری شده و فعالیت در هفت ایستگاه آغاز شده است.

وی، از تداوم عملیات عمرانی در خط دو مترو تبریز خبر داد و گفت: با حمایت‌های شهرداری تبریز و تامین بخشی از بودجه‌های مورد نیاز از طریق فاینانس، امیدواریم بتوانیم در طول سه سال آینده، فاز یک خط دو مترو تبریز را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت عمرانی در خط یک مترو تبریز نیز گفت: با توجه به وقفه‌ای که در تکمیل خط یک وجود داشت، برخی از ایستگاه‌های خط یک ناقص است؛ از این رو طبق زمانبندی تعریف شده، ایستگاه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تکمیل شده و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال‌ها است که تلاش قابل توجهی در خط یک مترو تبریز صورت گرفته است و امروز به مرحله حساسی رسیده‌ایم. در بحث سیگنالینگ و کنترل با نواقصی روبرو هستیم اما تلاش می‌کنیم با مشارکت دستگاه‌های ذی ربط، نواقص را برطرف کنیم تا این خط به مرحله بهره‌برداری برسد و همچنین مسافرگیری در فاز سه خط یک مترو تبریز نیز در ماه‌های آتی انجام می‌شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به ضرورت معرفی عملکرد سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، ضمن دعوت از دانشجویان و دانش آموزان برای بازدید از عملیات بزرگ عمرانی در این مجموعه گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مقرر شده است تا روابط عمومی سازمان به صورت روزانه عملکرد سازمان را به صورت فیلم و تصویر و کاملاً مستند از طریق سایت سازمان و فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تقویت سیستم حمل و نقل عمومی در بخش‌های ریلی، عمومی و تاکسیرانی را از جمله مهترین برنامه‌های مدیریت جدید شهرداری تبریز عنوان کرد و افزود: با توجه به برنامه‌های مدیریت جدید شهری، تقویت حمل و نقل عمومی در دستور کار ما قرار دارد.

وحیدکیا با اشاره به کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی با شیوع اپیدمی کرونا، گفت: در سال‌های گذشته، اپیدمی کرونا تقاضای سفر درون شهری را کاهش داد و به تبع آن تعدادی از دستگاه‌های متولی در برنامه‌های خود با وقفه روبرو شدند. ما تلاش داریم تا ضمن حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها، مجدداً موضوع حمل و نقل عمومی را بین همشهریان مطرح کنیم و ضمن احصای تقاضاها، مشکلات، نیازها و چالش‌ها در جهت توسعه حمل و نقل عمومی قدم برداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.