| کد خبر: 244813 |

◄ هواپیماهای قطری در ایران اقامت می کنند؟

با توجه به ترافیک فرودگاهی دوحه، ایران آمادگی خود را جهت پارک و اقامت هواپیماهای این کشور در فرودگاههای بندرعباس، کیش، قشم و بوشهر اعلام کرد.

تین نیوز

تفاهم نامه افزایش همکاری‌های هوایی ایران و قطر، در تهران به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: روز گذشته محمد فالح الهجری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قطر با کاپیتان محمد محمدی بخش در خصوص استفاده از ظرفیت های هوایی ایران در بازی های جام جهانی ۲۰۲۲، دیدار و گفت و گو کرد.

 میراکبر رضوی اظهارداشت: پس از انجام دو دوره مذاکرات در خصوص افزایش همکاری های دو جانبه حمل و نقل هوایی میان ایران و قطر در شهر دوحه و جزیره کیش، صبح روز جمعه 17 تیرماه، با سفر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قطر به تهران، تفاهم نامه و قرارداد همکاری بین روسای سازمان هواپیمایی کشوری دو کشور به امضا رسید.

وی افزود: در تفاهم نامه مذکور استفاده از ظرفیت های حمل و نقل هوایی ایران در بازی های جام جهانی 2022، به امضا رسید و اهداف صنعت حمل ونقل هوایی ایران براساس رهنمودهای وزیر محترم راه و شهرسازی مورد تاکید و لحاظ شد.

رضوی تصریح کرد: در این تفاهم نامه، تردد تماشاگران بازی های جام جهانی از جانب شرکت های هواپیمایی ایرانی و همچنین افزایش پروازهای ایران بنا به درخواست و ظرفیت طرف ایرانی مورد موافقت قرار گرفت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، ادامه داد: همچنین موضوع لغو روادید اتباع خارجی که تمایل به بازدید یا اقامت در جزیره کیش در دوره بازی های جام جهانی را دارند، به طرف قطری اعلام شد.

وی افزود: با توجه به ترافیک فرودگاهی دوحه، ایران آمادگی خود را جهت پارک و اقامت هواپیماهای این کشور در فرودگاههای بندرعباس، کیش، قشم و بوشهر  اعلام کرد.

رضوی تصریح کرد: همچنین در پی اجرایی شدن FIR جدید دوحه (مرز هوایی دو کشور) ، تفاهم نامه تبادل ترافیک هوایی با رعایت نکات فنی و آموزشی نفرات مراقبت پرواز بین دوحه و تهران به امضا رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.