| کد خبر: 244805 |

◄ دلیل افزایش چند برابری قیمت خودرو چه بود؟

مواد اولیه‌ ساخت قطعات خودرو با نرخ روز دلار به فروش می‌رسند و در سال‌های اخیر قیمت آن‌ها چند برابر شده که باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل ایساکو گفت: مواد اولیه‌ ساخت قطعات خودرو با نرخ روز دلار به فروش می‌رسند و در سال‌های اخیر قیمت آن‌ها چند برابر شده که باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا وسیما، بابک سلاجقه افزود: خودرو از ۳ دسته مواد تشکیل شده است، اول مواد فلزی، دوم مواد پتروشمی و سوم موادی که از خارج می‌آوریم، در حال حاضر مواد فلزی و پتروشیمی داخلی با قیمت‌های آزاد و براساس قیمت دلار به فروش می‌رسند، مواد وارداتی هم به خاطر تحریم ها، گرانتر به دست ما می‌رسند که همه این‌ها بر قیمت تمام شده خودرو اثر می‌گذارند.

وی گفت: بطور مثال درخت سیم کشی یا دسته سیمی که در خودرو به کار می‌رود دارای ترمینال‌هایی است که از مواد فلزی با فناوری بالا تولید می‌شوند، در سال‌های گذشته این مواد وارداتی بودند و امکان تولید آن‌ها در داخل کشور نبود، اکنون تولید آن‌ها داخلی شده، اما با قیمت بسیار بالایی به ما می‌فروشند و یا مواد پتروشمی مورد نیاز برای ساخت بسیاری از قطعات را با اینکه تولید داخل هستند، نسبت به گذشته با چند برابر قیمت تهیه می‌کنیم.

سلاجقه افزود: از طرفی کیفیت قطعات هم تا حد زیادی به کیفیت مواد اولیه بستگی دارد، اکنون ما ناچاریم اغلب مواد اولیه را از داخل تامین کنیم، در خصوص کیفیت بار‌ها به تولید گنندگان مواد اولیه موضوعات را منتقل کرده ایم و در این زمینه فقط خودروساز مقصر نیست بلکه باید به نقش صنایع دیگر هم توجه داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.