| کد خبر: 244761 |

سقوط ۱۰ درصدی قیمت در بازار بنزین آمریکا

نگرانی از رکود اقتصاد جهانی به ریزش ۹.۷ درصدی بهای معاملات بنزین آمریکا در روز سه‌شنبه منتهی شد که بزرگترین ریزش یک روزه در ۱۶ هفته گذشته بود.

تین نیوز

نگرانی از رکود اقتصاد جهانی به ریزش ۹.۷ درصدی بهای معاملات بنزین آمریکا در روز سه‌شنبه منتهی شد که بزرگترین ریزش یک روزه در ۱۶ هفته گذشته بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مکررا از صنعت نفت بر سر قیمت‌های سوخت انتقاد کرده است و اخیرا از شرکت‌های گرداننده جایگاه‌های سوخت خواسته است قیمت بنزین در این جایگاه‌ها را کاهش دهند.

بهای معاملات بنزین آمریکا با ۹.۷ درصد کاهش، در ۳.۳۲۹ دلار در هر گالن بسته شد که همسو با ریزش ۸.۹۳ دلاری بهای معاملات نفت آمریکا بود. این ریزش قیمت‌ها به دلیل نگرانی معامله‌گران از نابودی تقاضا بر اثر قیمت‌های بالا و چشم انداز رکود، روی داد.

قیمت‌های بنزین در سطح جهانی به دلیل تقاضای بالا، عدم صادرات چین و کاهش ظرفیت پالایش جهانی به دلیل تعطیلی‌های صورت گرفته در دوران همه گیری کووید، افزایش پیدا کرده است. تحریم‌های غربی علیه صادرات انرژی روسیه بر سر جنگ در اوکراین، از قیمت‌های بالا پشتیبانی کرده است.

طبق اطلاعات وب سایت گازبادی، اگر کاهش بهای معاملات بنزین استمرار پیدا کند، قیمت خرده فروشی می‌تواند حداکثر ۶۵ سنت در هر گالن کاهش پیدا کند. میانگین قیمت هر گالن بنزین بدون سرب در آمریکا، روز سه شنبه چهار دلار و ۸۰ سنت در هر گالن بود که در مقایسه با چهار دلار و ۸۸ سنت در هفته پیش، کاهش پیدا کرد.

یک معامله‌گر بنزین گفت: ما شاهد نوسان زیادی در سال میلادی جاری بوده‌ایم اما فعالیت اقتصادی کمتر می‌تواند به تقاضا برای سوختها آسیب بزند.

ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا قیمت‌های عمده فروشی در قیمت‌های خرده فروشی منعکس شود زیرا خرده فروشان معمولا کاهش قیمت را به تدریج اعمال می‌کنند تا بتوانند سود کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در مارس سال ۲۰۲۰ که قیمتهای عمده فروشی تحت تاثیر وخامت بحران سلامتی و لبریز شدن بازار نفت از عرضه بیش از حد، سقوط کرده بود، این اختلاف قیمت به یک دلار و ۶۴ سنت در هر گالن رسید و تا مدت دو ماه به تفاوت قیمت معمول بازنگشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.