| کد خبر: 244669 |

◄ اجرای طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

تین نیوز

بیرجند- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوس در استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود.

به گزارش تین‌نیوز، اسداله جلال زاده اظهار داشت: در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران جاده‌ای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر از ۱۲ تا ۲۱تیر ماه در پایانه‌های مسافری استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه با آمار بالای شکایت مسافران از تاخیر زیاد در حرکت و حین سفر اتوبوس های برون شهری با استناد به بند ششم منشور حقوق با هرگونه تاخیر ناوگان به شدت برخورد قانونی می شود و متخلفان به کمیسیون های ماده 11 و 12 معرفی می شوند.

جلال زاده اضافه کرد: طرح یاد شده در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر در پایانه‌های عمومی و نیز اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح با استفاده ظرفیت تشکل‌های صنفی و تیم‌های نظارتی اجرا می‌شود، ادامه داد: کنترل در مقصد ناوگان ورودی به استان و مستندسازی تخلفات تاخیرات غیرمعمول حین سفر و ارجاع با قید فوریت آن به استان مبدا حرکت، استفاده از سامانه «پلاک‌خوان» و «سپهتن» برای تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیر بیش از حد مجاز، مستندسازی و برخورد با تخلفات از مهم ترین محورهای اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء (پایانه) و کنترل کنار جاده ای (پاسگاه) با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت راهداری و ترابری ادارات شهرستانی و همکاری پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد.

جلال زاده یادآور شد: با توجه به اهمیت تدوین چارچوب و استقرار مستمر و موثر نظارت در طول سال ، نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه‌های عمومی مسافری موظف به پیگیری هستند.

وی خاطر نشان کرد : مسافران تقاضا می شود در صورت مشاهده تاخیر ناوگان مسافربری مراتب را از طریق سامانه پیامک 2000141 اطلاع دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.