| کد خبر: 244657 |

احداث مترو اسلامشهر به کجا رسید؟

شهردار اسلامشهر با تاکید بر اینکه تکمیل متروی این شهر منوط به تامین اعتبار پیش بینی شده است، از پیشرفت ۶۰ درصدی حفاری تونل مترو خبر داد.

تین نیوز

شهردار اسلامشهر با تاکید بر اینکه تکمیل متروی این شهر منوط به تامین اعتبار پیش بینی شده است، از پیشرفت ۶۰ درصدی حفاری تونل مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محسن حمیدی اظهار داشت: متروی اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط سه متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجرا است که در حال حاضر حفاری تونل بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: چهار کارگاه در این پروژه فعال است که یک قطعه به صورت دستی درحال اجرا است که فقط ۲۴۰ متر مانده که به انتهای خط سه متروی پایتخت متصل شویم.

احداث مترو اسلامشهر به کجا رسید؟

به گفته حمیدی، کارگاه بعدی، یک قطعه مکانیزه به طول ۱۰ کیلومتر بوده که تا کنون حدود ۶۰ درصد آن انجام شده است.

این مسئول افزود: همچنین یک شیفت پشتیبان در منطقه شاتره و چهارمین کارگاه در میدان نماز فعال است که از بهمن سال گذشته (نقطه آغاز) پیشرفت ۱۲ درصدی دارد.

شهردار اسلامشهر در مورد زمان پایان این پروژه خاطرنشان کرد: حفاری تونل متروی اسلامشهر از سال ۹۸ آغاز شده و اگر تامین مالی انجام شود می توان امیدوار بود که تا پایان مدیریت شهری کنونی افتتاح و بهره برداری شود.

وی با اشاره به لایحه استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت جهت انجام روسازی و تامین تجهیزات پروژه مترو تهران اسلامشهر خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ۱۰۰ میلیارد اوراق مشارکت به عنوان نخستین تجربه با پیگیری های سازمان و ستاد حمل و نقل ریلی و همراهی شورای اسلامی شهر و پیگیری‌های شریفیان نماینده محقق شد.

احداث مترو اسلامشهر به کجا رسید؟

حمیدی یادآور شد: هم اکنون هم پیشنهاد درخواست اوراق مشارکت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان به دولت داده ایم که در صورت موافقت و تخصیص اوراق سرعت پیشرفت عملیات اجرایی مترو افزایش می یابد.

اسلامشهر با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.