| کد خبر: 244635 |

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل:

◄ بهترین زمان برای تقویت ترانزیت است

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل الان بهترین زمان برای تقویت ترانزیت است.

تین نیوز

حسن دوست حقی درباره تأثیر برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در فعال سازی کریدور شمال- جنوب اظهار داشت: ما باید دقت کنیم که ساختار لجستیکی کشور از ابتدا به خوبی طراحی نشده بود و می‌بینیم که به راه اندازی شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقل که قابل رقابت با کشورهای همسایه و منطقه باشد منتج نشده است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: ما در کشور می‌توانیم شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقلی داشته باشیم که از جابجایی کالا در منطقه سهم داشته باشد؛ این اتفاق نقش بزرگی در اشتغال خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های سراسری حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به برگزاری چندین اجلاس مهم در ۱۰ ماهه دوم سیزدهم با حضور رئیس جمهور گفت: با توجه به تحریم‌های روسیه بعد از جنگ اوکراین از سوی اروپا و موقعیت خاص منطقه و نیاز این کشور به عبور کالاهای خود از مسیر ایران می‌توانیم کریدور شمال- جنوب را فعال‌تر کنیم.

بیشتر بخوانید:

 موانع تبدیل ایران به کریدور جدید ترانزیتی چیست؟

وی اهمیت ترانزیت برای دولت سیزدهم را یادآور شد و افزود: حضور رئیس جمهور در ماه‌های نخست فعالیت خود در اجلاس شانگهای نشانه توجه دولت به احیای جاده ابریشم است.

دوست حقی خاطرنشان کرد: ولی این موضوع باید با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود چون معمولاً یک بازه دو تا سه ساله در کشورمان برای تغییر قوانین و مقررات و اجرای آنها زمان می‌برد که اگر این اتفاق بیفتد از رقابت در منطقه جا می‌مانیم. بنابراین باید هر چه سریع‌تر مقررات مربوطه تدوین و ابلاغ شود.

فعال صنعت حمل و نقل یکی از الزامات دستیابی به موقعیت محسوب در ترانزیت منطقه را فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری برای شرکت‌های بزرگ مقیاس حمل و نقل دانست و تصریح کرد: همچنین حلقه مفقوده زیرساخت ریلی کریدور شمال- جنوب شامل قطعه رشت – آستارا که راه آهن ایران را به آذربایجان و روسیه متصل می‌کند اصلی ترین اولویت دولت برای توسعه زیرساخت‌های شبکه ریلی و فعال کردن این کریدور است.

وی با اشاره به نیاز کشورهای حاشیه خزر برای اتصال به خلیج فارس و دریای عمان گفت: در صورت اتصال راه آهن چابهار – زاهدان و همچنین قطع رشت – آستارا، بنادر شمالی خصوصاً انزلی و امیرآباد به دو بندر شهید رجایی و چابهار متصل می‌شوند و عملاً به «کانال سوئز خشک» منطقه تبدیل می‌شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.