عضو هیئت مدیره انجمن شرکتهای حمل و نقل:
◄ بهترین زمان برای تقویت ترانزیت است
به گفته عضو هیئت مدیره انجمن شرکتهای حمل و نقل الان بهترین زمان برای تقویت ترانزیت است.
حسن دوست حقی درباره تأثیر برگزاری اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر در فعال سازی کریدور شمال- جنوب اظهار داشت: ما باید دقت کنیم که ساختار لجستیکی کشور از ابتدا به خوبی طراحی نشده بود و میبینیم که به راه اندازی شرکتهای بزرگ مقیاس حمل و نقل که قابل رقابت با کشورهای همسایه و منطقه باشد منتج نشده است.
به گزارش تین نیوز، وی افزود: ما در کشور میتوانیم شرکتهای بزرگ مقیاس حمل و نقلی داشته باشیم که از جابجایی کالا در منطقه سهم داشته باشد؛ این اتفاق نقش بزرگی در اشتغال خواهد داشت.
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای سراسری حمل و نقل جادهای با اشاره به برگزاری چندین اجلاس مهم در ۱۰ ماهه دوم سیزدهم با حضور رئیس جمهور گفت: با توجه به تحریمهای روسیه بعد از جنگ اوکراین از سوی اروپا و موقعیت خاص منطقه و نیاز این کشور به عبور کالاهای خود از مسیر ایران میتوانیم کریدور شمال- جنوب را فعالتر کنیم.
بیشتر بخوانید:
موانع تبدیل ایران به کریدور جدید ترانزیتی چیست؟
وی اهمیت ترانزیت برای دولت سیزدهم را یادآور شد و افزود: حضور رئیس جمهور در ماههای نخست فعالیت خود در اجلاس شانگهای نشانه توجه دولت به احیای جاده ابریشم است.
دوست حقی خاطرنشان کرد: ولی این موضوع باید با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری شود چون معمولاً یک بازه دو تا سه ساله در کشورمان برای تغییر قوانین و مقررات و اجرای آنها زمان میبرد که اگر این اتفاق بیفتد از رقابت در منطقه جا میمانیم. بنابراین باید هر چه سریعتر مقررات مربوطه تدوین و ابلاغ شود.
فعال صنعت حمل و نقل یکی از الزامات دستیابی به موقعیت محسوب در ترانزیت منطقه را فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری برای شرکتهای بزرگ مقیاس حمل و نقل دانست و تصریح کرد: همچنین حلقه مفقوده زیرساخت ریلی کریدور شمال- جنوب شامل قطعه رشت – آستارا که راه آهن ایران را به آذربایجان و روسیه متصل میکند اصلی ترین اولویت دولت برای توسعه زیرساختهای شبکه ریلی و فعال کردن این کریدور است.
وی با اشاره به نیاز کشورهای حاشیه خزر برای اتصال به خلیج فارس و دریای عمان گفت: در صورت اتصال راه آهن چابهار – زاهدان و همچنین قطع رشت – آستارا، بنادر شمالی خصوصاً انزلی و امیرآباد به دو بندر شهید رجایی و چابهار متصل میشوند و عملاً به «کانال سوئز خشک» منطقه تبدیل میشویم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.