| کد خبر: 244620 |

◄ افزایش صادرات بار توسط ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان

در سه ماهه نخست سال جاری ۹۶ هزار و ۸۵۹ تن بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۹۶ هزار و ۸۵۹ تن بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا قربانی افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۵۸ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۵۷ تن کیلومتر بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه حمل شده است که این میزان بار خالص حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: میزان بار تجمیعی حمل شده در بخش بین المللی اعم از واردات، صادرات و ترانزیت راه آهن منطقه آذربایجان در سه ماهه سال جاری ۲۰۲ هزار تن است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

قربانی، میزان بار ترانزیت شده در سه ماه اول سال جاری در این منطقه را ۵۷ هزار و ۷۲۲ تن بار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.

وی همچنین اعلام کرد: در این مدت از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان ۵۹۲ هزار و ۲۸۰ مسافر جابجا شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۱۶ برابر (۱۱۶ درصد) افزایش یافته است ب.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافر جابجا شده در سه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۴ هزار و ۷۷۹ مسافر بود.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه در این مدت شامل ۴۵۸ هزار و ۶۷۰ مسافر بین شهری و ۱۳۳ هزار و ۶۱۰ مسافر حومه ای است.

قربانی، افزود: تعداد مسافران بین شهری و حومه ای جابجا شده در سه ماه اول سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۳ و ۴۴۲ درصد افزایش داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.