| کد خبر: 244533 |

◄ بررسی مشکلات کامیونداران ایرانی در پایانه مرزی بیله‌‎سوار

مسائل و مشکلات پیش روی رانندگان ترانزیتی با حضور نماینده وزارت امور خارجه در استان اردبیل، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل گمرک استان، مرزبانی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی بررسی شد.

تین نیوز

 مسائل و مشکلات پیش روی رانندگان ترانزیتی با حضور نماینده وزارت امور خارجه در استان اردبیل، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، مدیرکل گمرک استان، مرزبانی استان و جمعی از مسئولان شهرستانی بررسی شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در این نشست که امروز سه شنبه برگزار شد، مسائل و مشکلات کامیون‌دارانی که از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان ارمنستان و کشورهای عضو سی آی اس تردد می کنند بررسی شد.

رحیم ژرفی نماینده وزارت امور خارجه در این نشست با بیان اینکه از طریق وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها پیگیر مسائل ومشکلات کامیونداران هستیم، اظهار کرد: وزارت امور خارجه در دوره جدید همکاری‌ها و مراودات اقتصادی را با توجه به شرایط تحریم در اولویت قرار داده و در این زمینه توسعه همکاری با همسایگان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید مشکلات و مسائل موجود در مبادی ورودی و خروجی استان برطرف شده و شرایط تسهیل شود، اظهار کرد: اغلب مشکلاتی که امروز مطرح شد موضوع تعلل کامیون‌ها ایرانی در مبادی مرز جمهوری آذربایجان است و وزارت امور خارجه هم این موضوع را بررسی می کند.

ژرفی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهوری بر لزوم توسعه همکاری با کشورهای همسایه بر اساس سیاست همسایگی اظهار کرد: در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری به استان آذربایجان شرقی هم مشکلات کامیونداران در مرز بازرگان بررسی شد  که قرار شدجلساتی به صورت دوره ای در استانهای مرزی برگزار  شود.

این دیپلمات کشورمان عنوان کرد: هیچگونه مشکلی در خصوص بازگشایی و پذیرش و خروج مسافران و اتباع آذری از سمت جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و در صورت تمایل طرف آذری اماده میهمان نوازی از آنها هستیم.  

وی گفت:بخش زیادی از مشکلات مربوط به کاهش مسافران و تردد اتباع آذری مربوط به سیاستهای طرف آذری است که امیدواریم براساس تعهدات صورت گرفته  این مشکلات برطرف شده و شاهد تردد گردشگران از گمرک و پایانه مرزی بیله سوار باشیم.

همچنین در این نشست حسین عمیدی کارشناس اداره حمایت کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات کامیونداران اظهار کرد: کشورهای مختلف قوانینی دارند که کامیونداران باید از آن اطلاع داشته باشند تا در این کشورها دچار مشکل نشوند.

وی یادآورشد: برخی مشکلات برای رانندگان به دلیل بی‌اطلاعی آنها از این قوانین رخ می دهد که لازم است در این زمینه رانندگان اطلاعات لازم را درباره قوانین این کشورها داشته باشند.

عمیدی اظهار کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع ایرانی  در سایر کشورها زندانی هستند که بخش زیادی از این افراد به علت نااشنایی به قوانین و مقررات این کشورها بوده است.

 مشکلات کامیونداران ایرانی در پایانه مرزی بیله‌‎سوار بررسی شد 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.