| کد خبر: 244522 |

◄ معرفی ری را، جدیدترین محصول ایران خودرو

خودرو ری را ایران خودرو محصول جدیدی است که معرفی و بررسی قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل، موتور، تصاویر، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و شرایط فروش برای انتخاب و خرید این کراس اوور جدید مفید است.

تین نیوز

خودرو ری را ایران خودرو محصول جدیدی است که معرفی و بررسی قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی داخل، موتور، تصاویر، مصرف سوخت، سرعت، محاسن، معایب و شرایط فروش برای انتخاب و خرید این کراس اوور جدید مفید است.

به گزارش تین نیوز، محصول جدید ایران خودرو کراس اووری است که براساس پلتفرم IKP1 شرکت پژو - سیتروئن توسعه یافته و در سایت شرکت ایران خودرو در شهرستان بابل در استان مازندران به تولید انبوه می‌رسد؛ اولین کراس اوور گروه صنعتی ایران خودرو با نام تجاری «ری‌را» روز پنجم تیرماه با حضور وزیر صمت رونمایی شد.

ری را یعنی چه

«ری را» یا همان «ری را» نامی مازندرانی است که براساس برخی تعریف‌ها به معنی باران است و در آثار ادبی نویسندگان و شاعران به این اسم اشاره شده است. این کلمه در زبان مازندرانی به معنای "هان"! "آگاه باش"! "بیدار باش"! "هشدار"! است و دومین معنا در زبان مازندرانی نیز "ری را…" نام پرنده‌ای کوچک، کوچک‌تر از گنجشک است. همچنین" ری را " به معنای " زن باهوش " در فرهنگ نام ثبت احوال کشور آمده است.

خودرو ری را ایران خودرو

ری را ایران‌خودرو بر اساس پلتفرم IKP1 ساخته شده و در دسته کراس اوورهای B+ قرار می‌گیرد و هم جثه با پژو ۲۰۰۸، نیسان جوک، سیتروئن C3-XR است.

پلتفرم ری را

پلتفرم IKP1 در واقع نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه پی اس‌ای فرانسه (صاحب برند پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسول) است که در پروژه تارا هم دیده می‌شود.

ری را ایران‌ خودرو + مشخصات فنی، قیمت، موتور و تصاویر داخل ماشین کراس‌ اوور جدید

مشخصات خودرو ری را

  • با پلتفرم بهبودیافته خودرو تارا شکل گرفته است.
  • در کلاس کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) است.
  • با موتور EF7+ توربوشارژ تولید می‌شود.
  • با گیربکس دستی و اتوماتیک راهی بازار خواهد شد.
  • گیربکس ۶ سرعته آن، داخلی‌سازی شده است.
  • مدل دستی آن ۴ ایربگ و مدل اتوماتیکش ۶ ایربگ دارد.
  • سانروف پانورما، صندلی برقی، ترمز پارک برقی، کنترل پایداری در نسخه فول آن وجود دارد.

داخل کراس اوور ایران خودرو

نسخه فول آپشن ری را ایران خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ‌ها و… مجهز خواهد بود.

ری را ایران‌ خودرو + مشخصات فنی، قیمت، موتور و تصاویر داخل ماشین کراس‌ اوور جدید

مشخصات فنی ری را ایران خودرو

موتور اول که برای نسخه پایه کراس اوور ملی ری را انتخاب شده، مدل TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور است. این موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، قدرت خروجی خود را توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. احتمال عرضه نسخه دستی ری را به بازار نیز وجود دارد.

نسخه فول آپشن ایران خودرو ری را مجهز به موتور TC7 پلاس بوده که با ۱۶۴۵ سی سی حجم و استفاده از توربو شارژر، می‌تواند ۱۶۸ اسب بخار قدرت را همراه با ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور، توسط همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. تولید نمونه برقی ری را نیز در برنامه این شرکت قرار داشته و در مراحل بعدی تولید هم خانواده موتور سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نسبت تراکم ۹٫۱ و بهره برداری از حداکثر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ از ویژگی‌های مثبت این موتور است. به گفته مدیران ایران خودرو، K125 با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک توان پیشرانه TC7 پلاس را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند. جعبه دنده این خودرو مشابه به جعبه دنده اتوماتیک دنا پلاس است و از نوع شش سرعته AT به حساب می‌آید. این جعبه دنده با مهندسی یک شرکت کره‌ای طراحی شده و توسط یک شرکت چینی تولید می‌شود.

ری را ایران‌ خودرو + مشخصات فنی، قیمت، موتور و تصاویر داخل ماشین کراس‌ اوور جدید

زمان فروش ایران خودرو ری را

نمونه‌های اولیه محصول جدید ایران خودرو تا اواخر سال جاری ساخته می‌شوند و تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسد.

نسخه برقی ایران خودرو ری را

ماشین ری را ایران خودرو اولین محصولی است که به طور همزمان مدل بنزینی و برقی آن طراحی می‌شود. اما اولین عرضه مربوط به نسخه بنزینی خواهد بود. میانگین مصرف سوخت محصولات ایران‌خودرو کاهش خواهد یافت و با این روند، می‌توان سالانه دو میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت داشت.

ری را ایران خودرو قیمت

پیش‌تر مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد کراس اوور ملی ری را با قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما برخی افراد می‌گویند با توجه به قیمت بالای یک میلیارد تومانی رقبایی همچون پژو ۲۰۰۸، ری را ایران خودرو با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان عرضه نخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.