| کد خبر: 244428 |

◄ واکنش وزیر به اطلاعیه راه‌آهن در توییتر!

به‌ فاصله چند ساعت پس از اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توقف سیر تعداد اندکی از واگن‌های مسافری با عمر بالای ۴۸ سال، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به این اقدام راه‌آهن واکنش نشان داد

تین نیوز

 بر طبق اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سیر تعدادی از واگن‌های مسافری با عمر بالای 48 سال به دلیل عدم انجام بازسازی سطح یک و دو متوقف شد.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که به‌فاصله چند ساعت از اعلام این اطلاعیه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به این اقدام راه‌آهن واکنش نشان داد. وزیر راه دراین‌باره در توئیتر نوشت:‌ «جناب آقای صالحی، با حذف چند رام قطار بالای 30 سال، گزارشی مبنی بر تعدیل پرسنل شرکت‌های ریلی به بنده رسید. همان‌طور که نگران جان مردم عزیز هستیم باید نگران معیشت کارکنان زحمتکش این قطارها نیز بود. با همکاری مدیران شرکت‌ها به‌جای پاک کردن صورت مسئله،‌ سریعاً راهی برای حل موضوع پیدا کنید.»

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی , رستم قاسمی , راه آهن جمهوری اسلامی ایران ,

 

اقدام وزیر در ارسال نظر خود از طریق توییتر بی سابقه بوده و نوعی بدعت محسوب می شود. در حالی که وزیر می توانست نظر خود را از طریق روال اداری مرسوم و یا ارتباط مستقیم تلفنی و یا سایر روش های مرسوم انجام دهد!

نکته دیگر این که راه آهن در اطلاعیه خود از توقف واگن های 48 سال به بالا صحبت کرده است. اما وزیر درمورد واگن های بالای 30 سال صحبت نموده است!

اطلاعیه راه آهن را در لینک زیر ببینید:

توقف سیر تعدادی از واگن‌های مسافری بالای ۴۸ سال

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    این خیلی طرز فکر غلطی هست که معیشت کارگران رو به حضور چند واگن موکول بکنیم. ما قطار مسافری تشکیل میدیم که کاسبی کنیم و در آمد داشته باشیم. به تبع اون اشتغال هم ایجاد میشه. اگر اون واگن ها به هر دلیلی قابلیت سیر نداشته باشن ، برای حفظ ایمنی مسافر( مشتری) باید کنار گذاشته بشن. اینکه به دلیل تعدیل نیرو واگنهای فرسوده حذف نشن منطق درستی نیست.
    اگر شرکت پول نداره واگن نو بخره و جایگزین واگنهای اسقاط بکنه به وضع خراب شرکت های حمل و نقل مسافری بر میگرده. اتفاقاً وظیفه اول وزیر ، سر و سامان دادن به کاسبی مسافر کشی ریلی هست. این اقدام خیلی موثر تر هست تا اشک ریختن برای تعدیل کارگران زحمت کش.
    اگر واقعا نگران اشتغال مردم هستید برید و تلاش کنید برای جذب سرمایه به حمل و نقل ریلی. تنها راه ایجاد اشتغال پایدار ، سرمایه گذاری هست.