| کد خبر: 244350 |

◄ دومین روز اعتصاب کارکنان راه آهن در انگلیس

دومین روز اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان راه آهن در انگلیس، در اعتراض به اخراج شماری از کارکنان، شرایط کاری و دستمزد آغاز شد.

تین نیوز

دومین روز اعتصاب ده‌ها هزار نفر از کارکنان راه آهن در انگلیس، در اعتراض به اخراج شماری از کارکنان، شرایط کاری و دستمزد آغاز شد.

به گزارش تین نیوز، اتحادیه کارکنان راه آهن در انگلیس اعلام کرد از آنجا که گفتگو‌ها با مدیران شرکت‌های راه آهن بی نتیجه‌ای بوده، اعتصاب روز پنج شنبه مطابق برنامه قبلی آغاز شده است. این اتحادیه گرانت شاپس (Grant Shapps)، وزیر حمل و نقل انگلیس را به کارشکنی در مذاکرات متهم کرد و او در پاسخ، این ادعا را " کاملا دروغ " توصیف کرد. در اعتصاب روز سه شنبه این هفته کارکنان راه آهن، میلیون‌ها مسافر با دشواری روبرو و شمار فراوانی ناچار شدند از سفر با قطار منصرف شوند.

اتحادیه کارکنان راه آهن در انگلیس اعلام کرد در صورت بی توجهی به خواسته‌های آنان روز شنبه هفته آینده نیز دست از کار خواهند کشید.

مایک لینچ دبیر کل اتحادیه کارکنان راه آهن گفت ۱۸ ماه است که این اتحادیه تلاش می‌کند اختلافات خود را بر سر شرایط کاری و دستمزد کارکنان حل کند، اما دولت و شرکت‌های راه آهن و مترو تمکین نکرده اند. اتحادیه کارکنان راه آهن اعلام کرد در صورت بی توجهی دولت و شرکت‌های راه آهن، اعتصاب‌ها به صورت دوره‌ای تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد یافت.

بوریس جانسون نخست وزیر و دیگر اعضای هیات دولت این اعتصاب‌ها را محکوم کرده اند و از مردم خواستند در روز‌های اعتصاب، در صورت امکان در منزل باقی بمانند.

اگر چه کارکنان راه آهن در انگلیس در روز‌های پنج شنبه و شنبه آینده اعتصاب می‌کنند، اما انتظار می‌رود به علت کشیده شدن پیامد‌های اعتصاب هر روز به روز بعد، مسافران ۴ روز دیگر با دشواری روبرو شوند.

اتحادیه کارکنان راه آهن انگلیس اعلام کرد در حالی که تورم به ۱۰ درصد رسیده فقط ۲ درصد بر دستمزدشان افزوده شده است.

اتحادیه‌های کارکنان هشدار دادند در صورت بهبود نیافتن شرایط کاری و تداوم بی توجهی به خواسته هایشان، بزرگ‌ترین اعتصاب‌ها از زمان اعتصاب عمومی سال ۱۹۲۶ را سامان خواهند داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.