| کد خبر: 244328 |

تراز تجاری کشور در فصل بهار؛ مثبت 605 میلیون دلار

با پیشتازی سه ماهه صادرات نسبت به واردات در سال جدید تراز تجاری کشور مثبت 605 میلیون دلار شد.

تین نیوز

معاون وزیر اقتصاد از تجارت غیر نفتی  25.5 میلیارد دلاری کشور در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : با پیشتازی سه ماهه صادرات نسبت به واردات در سال جدید تراز تجاری کشور مثبت 605 میلیون دلار شد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا مقدسی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص کارنامه تجارت خارجی غیر نفتی کشور در فصل بهار اظهار کرد: در سه ماهه امسال نزدیک به 36 میلیون تن کالا به ارزش 25.5میلیارد دلار بین ایران و سایر کشورها تبادل شد که شاهد رشد 19.5 درصدی تجارت خارجی کشور در بهار امسال بودیم.

وی افزود: سهم صادرات کشورمان از این میزان تجارت، 27.7 میلیون تن کالا به ارزش 13 میلیارد و 69 میلیون دلار بود که نسبت به بهار سال قبل با افزایش 21 درصدی همراه بوده است.

رئیس کل گمرک در خصوص میزان واردات سه ماهه کشور گفت: واردات کشورمان در این مدت نیز با هشت میلیون و 154 هزار تن به 12میلیارد و 464 میلیون دلار رسید که 18درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: با پیشتازی صادرات نسبت به واردات در فصل بهار امسال، تراز تجاری کشور مثبت 605 میلیون دلار شد که این پیوستگی سه ماهه برای کشورمان بی سابقه بوده است.

مقدسی در خصوص مقاصد صادرات کالاهای ایرانی در فصل بهار گفت: در سه ماه نخست امسال کشورهای چین با چهار میلیارد و 214میلیون دلار، عراق با یک میلیارد و 824 میلیون دلار،ترکیه با یک میلیارد و 737میلیون دلار، امارات با یک میلیارد و 645میلیون دلار و هند با 424میلیون دلار، پنج مقصد اول کالاهای صادراتی کشورمان بودند.

رئیس کل گمرک ایران در خصوص کشورهای نخست طرف معامله با ایران در فصل بهار توضیح داد: کشورهای امارات با سه میلیارد و 426 میلیون دلار، چین با سه میلیارد و 131 میلیون دلار، ترکیه با یک میلیارد و 273 میلیون دلار، هند با 512میلیون دلار و آلمان با 456 میلیون دلار، پنج کشور نخست تامین کننده کالاهای مورد نیاز کشورمان در فصل بهار بودند.

مقدسی در خصوص میزان ترانزیت خارجی در فصل بهار گفت: در سه ماه نخست امسال سه میلیون و 674هزار تن کالای خارجی از مسیر کشورمان عبور کرده که نسبت به بهار سال قبل، با رشد 32درصدی همراه بوده است، این روند رو به رشد ترانزیت خارجی، یکی از دستاوردهای مهم کشور به شمار می آید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال سخنگوی گمرک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.