| کد خبر: 244306 |

◄ دلیل افزایش تصادفات در فصل برداشت محصولات کشاورزی چیست؟

در استان هایی که کشاورزی در آنها رونق دارد، حوادث جرحی و فوتی بسیاری در خرداد و آبان ماه به خاطر تردد زیاد کمباین و دیگر ادوات رخ می دهد که واقعا جای تامل دارد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل بر لزوم نصب تجهیزات هشدار و روشنایی بر روی ماشین آلات کشاورزی در حال تردد در جاده های بین شهری تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر تیموری به خبرنگار ما گفت: ماشین آلات کشاورزی از لحاظ ایمنی (روشنایی و علائم هشدار) بسیارضعیف هستند و در صورت نصب تجهیزات هشدار و روشنایی بر روی آنها، رانندگان خودروهای عبوری از تردد وسایط کندرو و ترافیکی در سطح جاده ها مطلع می شوند.

وی افزود: به عنوان مثال دستگاه کمباین ممکن است در طول روز به منظور جابجایی بین مزارع چند بار عرض جاده اصلی را قطع و یا گاهی مسافت چند کیلومتری را در باند کندرو طی کند.

او عنوان کرد: این دستگاه برای برداشت غلات باید یک وسیله به عرض حداقل 4 متر (پلاتفورم) رو در جلوی خود نصب و حمل کند.

بیشتر بخوانید:

تردد ماشین آلات کشاورزی؛ تهدیدی برای ایمنی کاربران جاده ها

تیموری تاکید کرد: برای جابجایی بین مزارع این قطعه همچنان جلوی کمباین متصل بوده و باز و بسته کردن این وسیله  بسیار زمان بر است به همین خاطر رانندگان کمباین در سطح جاده ها هم  با همین عرض تردد می کنند.

این کارشناس گفت: اغلب، رانندگان این ماشین آلات، در عقب دستگاه چراغ بسیار کم نوری روشن کرده و فکر می کنند با این اقدام، دین خود را نسبت به خودروها ادا کرده اند در حالی که از هر طرف حداقل یک متر عرض رها شده دارند و این عرض  بدون چراغ و علائم هشدار است.

او افزود: ضمن این که وقتی می خواهند از روی آب روها عبور کنند، کاملا به کل عرض چهار متر  با سرعت 15KM بی محابا وارد باند تندرو می شوند و این موضوع هر ساله در حال تکرار است.

تیموری عنوان کرد: به همین دلیل در استان هایی که کشاورزی در آنها رونق دارد، حوادث جرحی و فوتی  بسیاری در خرداد و آبان ماه به خاطر تردد زیاد کمباین و دیگر ادوات رخ می دهد که واقعا جای تامل دارد.

وی گفت: در مجموع برای رفع این مشکل شاید بودجه ساخت باند کندروی ایمن در حال حاضر میسر نشود ولی حداقل اینکه تجهیزات هشدار و روشنایی روی این ماشین آلات نصب شود بلکه رانندگان خودروهای عبوری از تردد وسایط کندرو و ترافیکی مطلع شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.