| کد خبر: 244286 |

چمران: آن وقت می‌گوییم که شهر اتوبوس ندارد

رئیس شورای شهر تهران نسبت به بررسی طرحی در مورد اختصاص سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت راه و شهرسازی برای مسکن سازی خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران نسبت به بررسی طرحی در مورد اختصاص سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به وزارت راه و شهرسازی برای مسکن سازی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به تذکر قائمی در مورد عدم توانایی سازمان امور مالیاتی و وزارت شهرسازی در اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی گفت: در شورای سران قرار بود موضوعی مطرح شود که خدا کند این اتفاق نیفتد و به آقای زاکانی هم در این خصوص اعلام کردیم که قرار بود یک چهارم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌های کشور که اکثر آنها فشل هستند و حتی توانایی پرداخت حقوق ندارند، به وزارت راه و شهرسازی تعلق گیرد تا بتواند مسکن‌سازی داشته باشد.

وی با بیان این‌که هر ساله هجومی به این مبلغ برده می‌شود چرا که قبلا هم می‌خواستند وزارت بهداشت را در این رقم شریک کنند، اضافه کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی که به خوبی به شرایط شهرسازی‌ها واقف است و همچنین رئیس قوه قضاییه درخواست دارم که اجازه ندهند که سهم شهرداری‌ها آسیب ببیند.

چمران با بیان این‌که در دوره دوم و سوم مدیریت شهری زمین‌های خالی به شهرداری عوارض پرداخت می‌کردند، ادامه داد: این زمین‌های بایر به زباله‌سازی تبدیل می‌شدند و به همین دلیل به شهرداری‌ها عوارض پرداخت می‌کردند که حالا این عوارض حذف شده و به مالیات بر ارزش افزوده تبدیل شده و حالا می‌خواهند این سهم را از شهرداری‌ها بگیرند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که شورای عالی استان‌ها وارد شود و اجازه ندهد که این سهم دچار خدشه شود، ادامه داد: اگر شهرداری‌ها آسیب ببینند، مردم آسیب خواهند دید و دود آن به چشم همه خواهد رفت و باید شهرداری‌ها بتوانند سهم مالیات بر ارزش افزوده خود را دریافت کنند و حالا این سهم پرداخت نمی‌شود و انتظار می‌رود که شهر را اداره کنیم و وقتی این کارها انجام نمی‌شود آن وقت می‌گوییم که شهر اتوبوس ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.