| کد خبر: 244255 |

◄ حمل و نقل مهمترین حوزه سرمایه‌گذاری در تبریز است

شهردار تبریز گفت: تبریز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی دارد و از این شهر در ایران به عنوان شهری اقتصادی یاد می‌شود.

تین نیوز

شهردار تبریز گفت: تبریز ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی دارد و از این شهر در ایران به عنوان شهری اقتصادی یاد می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز،  یعقوب هوشیار در دیدار با سرمایه‌گذار ترکیه‌ای، اظهار کرد: اشتراکات عمیق فرهنگی و زبانی و تعلقات خاطر زیادی بین دو ملت ایران و ترکیه وجود دارد و همین موضوع موجب طیب خاطر سرمایه‌گذاران در تبریز می‌شود.  

وی افزود: تبریز با دو میلیون نفر جمعیت قطبیت شمال غرب کشور را دارد و هر پروژه‌ احداثی در این شهر، بخش عمده‌ای از منطقه همچون اردبیل و ارومیه را نیز پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: حمل و نقل مهمترین حوزه سرمایه‌گذاری در تبریز بوده و شورای شهر نیز نظر مساعدی نسبت به آن دارد و می‌توانیم خطوط تاکسیرانی شهر و یا ناوگان اتوبوسرانی را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار کنیم.

هوشیار گفت: خطوط متروی تبریز نیز می‌تواند محل سرمایه‌گذاری باشد و در کنار آن برخی پروژه‌های شهری و گردشگری در قلب تبریز باید قالب آماده سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا می‌توانیم طوری زمینه‌سازی کنیم که ایده‌های سرمایه‌گذاری به قلب تبریز برود.

وی با اشاره به پروژه مرکز سلامت خاوران نیز گفت: یکی از پروژه‌های خوبی که روی آن کار می‌کنیم و مطالعات آن را انجام دادیم، مرکز سلامت خاوران است که ۱۰ هکتار مساحت آن است.

شهردار تبریز افزود: در منطقه دوکمال نیز زمین‌خوبی به مساحت ۳.۵ هکتار وجود دارد، ولی نگاه سرمایه‌گذاری و مشارکت در آن محل نداریم بلکه نگاه ما به آنجا محلی برای تأمین اعتبار خرید اتوبوس‌های شهری است.

وی یادآور شد: یک مجموعه رفاهی نیز در غرب تبریز وجود دارد که در حوزه‌های رفاهی و اجتماعی تهیه شده است. 

وی ابراز کرد: یک مجموعه دیگر سرمایه‌گذاری شهرک ورزشی یادگار امام (ره) است که با توجه به برند بودن تراکتور، آنجا نیز استعداد تبدیل شدن به قطب ورزشی وجود دارد و می‌تواند میزبان مسابقات جهانی و آسیایی باشد.  

هوشیار گفت: یک زمین پنج هکتاری با کاربری تجاری و خدماتی در خاوران وجود دارد که در صورت علاقمندی می‌توانیم مشارکت داشته باشیم.

تاکید کرد: به هر حال ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زیادی وجود دارد، ولی تنها فرصت سرمایه‌گذاری که زودبازده است، همان بحث حمل و نقل عمومی، تاکسی و اتوبوس است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.