| کد خبر: 244204 |

◄ دهم تیرماه؛ آخرین مهلت مالکان اتوبوس برای به روز رسانی دستگاه سپهتن

به رانندگان تا دهم تیرماه فرصت داده شده که دستگاه سپهتن را به روز رسانی کنند.

تین نیوز

نایب رئیس کانون انجمن‌ های صنفی کارگری رانندگان مسافر کشور گفت: بنا به دستور دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه کشور، به رانندگان تا دهم تیرماه فرصت داده شده که دستگاه سپهتن  را به روز رسانی کنند و اگر ناوگانی تا این تاریخ دستگاه خود را به روز رسانی نکرده باشد از خدمات حمل و نقلی محروم خواهند شد.

به گزارش تین نیوز، با توجه به پرسش های مطرح شده در شبکه های اجتماعی از سوی رانندگان اتوبوس در خصوص به روز رسانی دستگاه سپهتن اتوبوس ها، مختار داوودی در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: درحوزه سخت افزاری  لازم است تعویض سیم کارت همراه اول به ایرانسل انجام شود و تعویض باتری معیوب این دستگاه نیز توسط نمایندگان صاایران به طور رایگان انجام می شود.

او عنوان کرد: البته باید در نظر داشت که قبل از مراجعه به نمایندگی ها، مالکان باید اطلاعات خود را در سامانه navbar.ir ثبت کنند که می توانند از طریق گوشی هدشمند یا کافی نت این کار را انجام دهند.

مختار داودی در مورد پیشینه استفاده از دستگاه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) نیز توضیح داد: این سامانه قبلا توسط شرکت مجری رهنگار هوشمند ایرانیان در سال ۹۶ راه اندازی شد و از طریق سیم کارت همراه اول پشتیبانی می شد و اطلاعات ناوگان در اختیار  پلیس راه و سازمان راهداری قرار میداد،

وی افزود: متاسفانه این شرکت چون سابقه کار نداشت،  این امر موجب نارضایتی مالکان چه در ارائه خدمات پشتیبانی و چه خدمات پس از فروش شد و مشکلات عدیده ای برای مالکان و رانندگان به وجود آورد.

داودی تاکید کرد: عملا پلیس و سازمان راهداری تا سال ۱۳۹۹کج دار مریز با این شرکت همراهی کردند، ولی در سال1400 با دعوت از شرکت هایی که این دانش را در اختیار داشتند، این بار به شرکت صا ایران (صنایع الکترونیک ایران) وابسته به صنایع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با سابقه حدود 50 ساله (از سال 1354 تا کنون) درحوزه فناوری الکترونیک و مخابرات، سپرده شد که امیدواریم نواقص شرکت مجری سابق توسط این شرکت برطرف شود.

وی با بیان این که در اصل در سال 1400 این سامانه مختل و پلیس مجبور به ثبت ساعت به روش سنتی شد، گفت: در حال حاضر بنا به دستور دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و پلیس راه کشور به رانندگان تا دهم تیر ماه فرصت داده شده که دستگاه سپهتن را به روز رسانی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.