| کد خبر: 244186 |

◄ بهره‌برداری از فاز نخست خط یک متروی قم تا ۴ ماه آینده

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم گفت: با تأمین واگن در کمتر از چهار ماه آینده شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری فاز نخست خط یک متروی قم حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری خواهیم بود.

تین نیوز

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم گفت: با تأمین واگن در کمتر از چهار ماه آینده شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری فاز نخست خط یک متروی قم حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدامید خداشناس در بازدید اصحاب رسانه و خبرنگاران از پروژه متروی قم، اظهار کرد: پروژه خط یک متروی این کلان‌شهر به طول ۱۴.۸ کیلومتر از مسجد مقدس جمکران تا انتهای خیابان شاه ابراهیم در ۱۴ ایستگاه در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه فاز نخست خط یک متروی قم از دو ماه گذشته آماده انجام تست گرم و سرد شده است و تمام تجهیزات آماده بهره‌برداری است، افزود: در حال حاضر تأمین قطار و ناوگان مشکل اساسی افتتاح قطار شهری است، البته تأمین ناوگان و واگن‌های قطار شهری در کل کشور بر عهده دولت است که به دلیل مباحث مربوط به تحریم و انتقال ارز و مسائلی از این قبیل، شاهد کندی در تأمین ناوگان هستیم.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه وزارت کشور متولی پروژه‌های قطار شهری در ایران است، گفت: بازرسان وزارت کشور در بازدید هفته گذشته خود از پروژه قطار شهری قم رضایت ۹۵ درصدی خود از عملکرد شهرداری قم را اعلام کردند که امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری نهایی از متروی قم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با تأمین واگن در کمتر از چهار ماه آینده شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری فاز نخست خط یک متروی قم حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری خواهیم بود.

خداشناس با بیان اینکه فاز نخست خط یک متروی قم به طول شش کیلومتر از محله قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری در مراحل نهایی قرار دارد و در طول این مسیر ریل‌گذاری و کابل‌کشی به‌صورت کامل انجام شده است، تصریح کرد: در طول این شش کیلومتر از فاز نخست خط یک مترو قم، شش ایستگاه در نظر گرفته شده است که از این بین ایستگاه ابتدایی در میدان کشاورز و ایستگاه پایانی در میدان مطهری پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد و چهار ایستگاه عبوری دیگر نیز بالغ‌بر ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه در فاز نخست خط یک قطار شهری دو ایستگاه میدان کشاورز و شهید مطهری جهت مسافرگیری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: چهار ایستگاه عبوری نیز به‌موازات آن وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد، همچنین در فاز دوم پروژه خط یک متروی قم از میدان شهید مطهری تا مسجد مقدس جمکران ریل‌گذاری و حفر تونل به‌صورت کامل انجام شده است.

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم افزود: در طول حدود ۱۵ کیلومتر از قطار شهری قم ۱۴ ایستگاه پیش‌بینی‌شده است که تاکنون شش ایستگاه آن احداث شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.