| کد خبر: 244150 |

◄ سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های آمریکا

زمین گیر شدن ناوگان شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا به خاطر کمبود کادر پروازی، افزایش بهای سوخت و برنامه ریزی نامناسب، سبب سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های سراسر آمریکا شد.

تین نیوز

زمین گیر شدن ناوگان شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا به خاطر کمبود کادر پروازی، افزایش بهای سوخت و برنامه ریزی نامناسب، سبب سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های سراسر آمریکا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما؛  زمین گیر شدن ناوگان شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا به خاطر کمبود کادر پروازی و خدمه و افزایش بهای سوخت و برنامه ریزی نامناسب، سبب سرگردانی هزاران مسافر در فرودگاه‌های سراسر آمریکا شده است.

مجری شبکه سی جی ان گفت: در آستانه فصل تعطیلات در آمریکا بسیاری از مسافران در فرودگاه‌ها سرگردان شده اند. هزاران پرواز با تاخیر مواجه یا لغو شده است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی مجبور به زمین گیر کردن هواپیما‌های خود شده اند.

خبرنگار سی جی ان در گزارشی از واشنگتن گفت: ما شاهد این وضع در سراسر آمریکا هستیم. ما شاهد لغو یا تاخیر در پرواز‌ها هستیم. روزانه هزاران پرواز با تاخیر روبرو می‌شود. امروز دو هزار پرواز با تاخیر انجام و سیصد پرواز لغو شد. این وضع سبب سرگردانی هزاران مسافر شد. بسیاری از مسافران نگران هستند که آیا پرواز آن‌ها انجام می‌شود یا نه. برای حل این مشکل وزیر حمل و نقل آمریکا با روسای شرکت‌های هواپیمایی دیدار کرده است.

مجری شبکه سی جی ان از خبرنگار این شبکه  پرسید: آیا این وضعیت، مسافرت را در آمریکا دشوار کرده است؟

خبرنگار در پاسخ گفت: قطعا همین طور است. عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند. ما شاهد آن هستیم که افراد پس از دو سال همه گیری کرونا به دنبال مسافرت هستند. بسیاری از خانواده‌ها به دنبال مسافرت هستند. ما شاهد افزایش تقاضا هستیم. اما بسیاری از شرکت‌ها به خاطر همه گیری که وجود داشته است با کمبود خدمه روبرو هستند. به خاطر وضعیت بد اقتصادی بسیاری از شرکت‌ها شمار کارکنان خود را کاهش داده اند.

خبرنگار سی جی ان سپس گفت: باید به این موضوع افزایش بهای سوخت را هم افزود. این موضوع سبب شده است که شرکت‌های هواپیمایی در آمریکا در چند سال اخیر سودآوری نداشته باشند. از طرف دیگر با نزدیک شدن فصل تابستان و فصل طوفان‌های حاره‌ای شرکت‌های هواپیمایی نتوانسته اند برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. انتظار نمی‌رود که وضع موجود در هفته‌های آتی بهتر شود. تقاضا برای مسافرت رو به افزایش است و کارشناسان می‌گویند که تاخیر و لغو پرواز‌ها و سرگردانی مسافران، ادامه خواهد داشت. این وضع علاوه بر آمریکا در سراسر اروپا نیز وجود خواهد داشت و بدتر هم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.