| کد خبر: 244147 |

در صورت تخصیص اعتبار محقق می‌شود؛

◄ تکمیل عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند قاین در سال آینده

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند-قاین در صورت اختصاص اعتبار تا پایان تیرماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

تین نیوز

بیرجند- فاطمه علیزاده| مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر می‌کند.  

وحید داعی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خراسان جنوبی به دلیل همجواری با شش استان کشور، داشتن ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و چهار گذرگاه مرزی در بخش راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اذعان داشت: دو کریدور اصلی کشور شامل چابهار- زاهدان - بیرجند به سمت مشهد و کریدور بندرعباس- کرمان- دیهوک- فردوس و بجستان و همچنین کریدورهای فرعی طبس به سمت اصفهان و یزد این استان را به چهار راه کریدوری تبدیل کرده است.

داعی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ششمین استان از نظر طول راه‌ها در سطح کشور است، افزود: طول راه‌های این استان پهناور و کویری ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر است.

داعی با بیان اینکه پهناوری و فاصله طولانی بین شهرها عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر می‌کند، اذعان داشت: از همین رو خراسان جنوبی همواره یکی از استان‌های کمتر برخوردار در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه راه‌های دوبانده محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۹۳ کیلومتر از راه‌های استان به صورت دوبانده هستند، ادامه داد: در این راستا ۵۸۰ کیلومتر باند دوم با حجم قرارداد سه هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

داعی با بیان اینکه تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۷۳۴ کیلومتر باند دوم در استان ایجاد شده بود، ادامه داد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور ۲هزار میلیارد تومان در ردیف ۳ مصوبات تا سال ۱۴۰۲ برای استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان وجه نقد و ۱۰۰ میلیارد تومان قیر به استان اذعان داشت:  اختصاص این اعتبارات سبب تحرک خوبی در حوزه راهسازی استان شد که در این راستا حدود ۵۰ کیلومتر زیربار عبور رفت و ۳۰ کیلومتر هم تا مرحله زیرسازی آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۲۱۶ کیلومتر برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده است، افزود: از این میزان ۱۰۰ کیلومتر برای ۱۴۰۱ است که چنانچه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد، می‌توانیم ۱۰۰ کیلومتر باند دوم را تا پایان سال تکمیل کنیم.

داعی همچنین محور بیرجند- قاین را یکی از محورهای پرحادثه خراسان جنوبی برشمرد و افزود: طول کل این محور ۱۰۰ کیلومتر است که ۸۴ کیلومتر از مسیر دوبانده شده و زیر بار عبور رفته است.

وی با بیان اینکه ۱۶ کیلومتر باقی مانده و در حال اجرا است، اظهار داشت: امید است چهار کیلومتر آن حداکثر ظرف دو ماه آینده زیر بار ترافیک برود.

داعی گفت: همچنین تلاش می‌کنیم ۱۲ کیلومتر باقی مانده هم در صورت اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان تیرماه سال آینده به اتمام برسد و پرونده این پروژه بسته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.