| کد خبر: 244145 |

جزئیات پروژه ملی دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین

مدیر عامل ناوگان ریلی شمال غرب کشور، به پروژه ملی دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه از پروژه‌های مهم استان بوده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیر عامل ناوگان ریلی شمال غرب کشور، به پروژه ملی دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه از پروژه‌های مهم استان بوده و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،منوچهر صفری در جلسه شورای هماهنگی امور حمل و نقل استان، با بیان اینکه راه آهن شمالغرب از یک ایستگاه مانده به ایستگاه استان قزوین، یعنی از قزوین شروع شده و تا ایستگاه بستان آباد به طول ۴۰۷ کیلومتر است، گفت: روزانه راه آهن شمالغرب با ۴۵ رام قطار باری و مسافر فعال است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۲ رام مسافری و ۲۳ رام باری است.

مدیرعامل ناوگان ریلی شمالغرب کشور، به پروژه ملی دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه از پروژه‌های مهم استان زنجان است و با توجه به نزدیکی استان به مرکز کشور خیلی از فرودگاه استقبال نمی‌شود و بهترین وسیله نقلیه راه آهن است و با اتمام این پروژه مزایایی خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

صفری با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان زنجان در سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شد، افزود: مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان از محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ۱۵۰ میلیارد تومان از مالیات مازاد استان و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از فروش اموال مازاد راه آهن اختصاص پیدا کند.

وی ابراز داشت: نقدینگی به این پروژه تزریق نشده و این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالبات پیمانکاران پرداخت نشده و پروژه تا حدودی متوقف شده است.

مدیرعامل راه آهن شمالغرب ابراز کرد: اتمام این پروژه باعث صرفه جویی در سوخت شده و در کاهش جابه جایی مسافر از لحاظ زمان هم موثر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 1 1

    ميانه به تبريز در حال احداث محور جديد دوخطه است. مسير تهران قزوين دو خطه شده است. مسير قزوين زنجان نيز در حال دو خطه كردن است قطعه باقيمانده از زنجان تا ميانه است كه حتما بايد دوخطه شود تا محور تهران تبريز كلا دوخطه باشد و متاسفانه هنوز دوخطه كردن اين قسمت شروع نشده و تاسف بيشتر آنكه اين قطعه صعب العبور و داراي ظرفيت ترابري اندك است و دوخطه كردن آن سخت است و اگر قطعه زنجانم به ميانه دوخطه نشود، دوخطه بودن ميانه تبريز بي فايده خواهد بود.

    • ناشناس 1 1

      میانه تبریز دو خطه نیست یک خطس و برای خط دوم صرفا زیرسازی هایی شده ضمنا اگر بودجه روی ساخت قطعه خاوران ایستگاه اصلی تبریز متمرکز بشه خیلی معنادار تره تا اینکه بودجه بیاد برای دو خطه کردن زنجان میانه .