| کد خبر: 244140 |

آیا اعتصاب کامیون‌داران کره‌ای ادامه‌دار خواهد شد!؟

کامیون‌داران کره‌ای با پایان اعتصاب به سر کار باز می‌گردند اما موانع همچنان باقی است.

تین نیوز

کامیون‌داران کره‌ای با پایان اعتصاب به سر کار باز می‌گردند اما موانع همچنان باقی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کامیون‌داران کره جنوبی شروع به بازگشت به کار کردند و کارخانه‌ها پس از یک اعتصاب یک هفته‌ای، تحویل کالا از خودرو تا فولاد را از سر گرفتند اما بازگشت به حالت عادی همچنان با موانعی روبرو است. شرکت‌هایی از جمله فولادساز برتر پوسکو بلافاصله تحویل کالاهایی را که در انبارها انباشته شده بود آغاز کردند، در حالی که حمل‌ونقل جاده‌ای در حال بهبود است، کانتینرهای عقب افتاده در بنادر ممکن است مدتی طول بکشد تا جابجا شوند.

مهم‌تر از آن، علیرغم توافقی که اواخر روز سه‌شنبه (۱۴ ژوئن) حاصل شد، اتحادیه و مقامات دولتی هنوز باید مسائل اصلی را حل کنند. سخنگوی اتحادیه گفت اگر جزئیات به طور دائمی تصویب نشود، آماده است دور دیگری از اعتصابات را برگزار کند.

این توافق پس از آن حاصل شد که تولید صادرات کره به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت و این نگرانی را ایجاد کرد که یک اعتصاب طولانی‌مدت باعث تعطیلی شدیدتر شود. اقتصاد کره جنوبی در معرض خطر بود زیرا وزارت بازرگانی تخمین زد که صنایع کلیدی شاهد اختلالات تولید به ارزش حدود ۱.۶ تریلیون وون (۱.۷ میلیارد دلار سنگاپور) بوده‌اند.

آن دونگ هیون، استاد اقتصاد در دانشگاه ملی سئول، گفت: قطعا شانسی برای اتحادیه وجود دارد که همان‌طور که هشدار داده بودند، اعتصاب را از سر بگیرد زیرا آنها این بار موفق شدند. مشکل این است که اقتصاد کره در حال حاضر با زمان بسیار دشواری با افزایش تورم و اختلالات زنجیره تامین جهانی مواجه است. وی افزود که این توافق به سایر اتحادیه‌ها اطمینان می‌دهد که تعطیلی کار را ایجاد کنند. کارگران تحویل‌دهنده پست کره اعلام کردند که از روز شنبه اعتصاب خود را آغاز می‌کنند زیرا به دنبال مذاکره در مورد دستمزد و شرایط استخدام هستند.

یون سوک یول، رئیس جمهور جدید منتخب که با یکی از اولین چالش‌های اقتصادی خود با اعتصاب مواجه شد، نگرانی‌های مشابهی را ابراز کرد. یکی از بخش‌هایی که بیشترین آسیب را در این اعتصاب دید، پتروشیمی‌ها بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت‌های بزرگ اعلام کردند که از سرگیری این نوع اعتصابات، می‌تواند موانعی در استخدام آنان ایجاد کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.