| کد خبر: 244111 |

یک گام به پیش، دو گام به پس؛

◄ تشکل ها و امضای طومار برای به انحراف کشاندن تصمیمات سازمان راهداری

در فضای مجازی شاهد انتشار طومارهای جمع آوری شده با مهر و امضای تعدادی شرکت های حمل و نقلی در قالب تشکل های کارفرمایی هستیم که اصرار دارند تصمیمات سازمان راهداری را در این خصوص به انحراف بکشانند.

تین نیوز

از ابتدای سال 1401 که شعار سال 1401 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مشخص شد و سال 1401 به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شد تا کنون از طرف بسیاری از متخصصان و مسئولان در بخش حمل و نقل کالای جاده ای و نشریات مربوطه و برای بر روی ریل قرار گرفتن فعالیت ها و وظایف حاکمیتی دولت در این خصوص، شاهد اجرایی شدن تصمیماتی بوده ایم که این بخش را به سمت دانش بنیان شدن رهنمود می سازد.

اگرچه مهمترین گام در راه دانش بنیان نمودن حمل و نقل کالای جاده ای، تدوین و انتشار سند چشم انداز حمل و نقل جاده ای و انتشار فهرست آن دسته از فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تحقق تصمیمات دانش بنیان شدن این بخش در طول سال گذشته و سه ماهه اول سال 1401 است اما باید اذعان داشت که حذف فیزیکی بارنامه و صدور الکترونیکی آن صرف نظر از وجود چالش هایی مانند (اعلام وصول کالا) در این پروسه؛ یکی از مهم ترین تصمیمات سازمان در این خصوص بوده است.

برای گذار از شیوه های سنتی انجام امور که در آن بعضا رعایت حقوق مسلم افراد، گاهی تحت الشعاع روابط  بین افرد تصمیم گیرنده و صاحبان قدرت و رسانه قرار می گرفت و در آن  کمک به ایجاد شریان های مالی غیر قانونی، فرارهای مالیاتی، تشکیل مجموعه های اقتصادی در پشت پرده تشکل های مردم نهاد به چشم می خورد، قدر مسلم مخالفت ها، سنگ اندازی ها و توسل به توجیهات برای کند کردن این حرکت از طرف آن دسته از گروه هایی که منافع شان به مخاطره می افتد امری بدیهی و مسلم است.

باید از مدیران ارشد سازمان راهداری در بخش حمل کالای جاده ای برای تحقق اراده اصلاح ساختارها و حذف واسطه گری ها تحت هر نام و عنوان که می تواند برای شفاف سازی و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات به رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا صورت پذیرفته باشد تشکر نمود.

ایجاد شرایط صدور بارنامه الکترونیکی توسط شرکت ها، ایجاد شرایط صدور و تمدید کارت هوشمند رانندگی به صورت الکترونیکی توسط متقاضی، تطبیق وضعیت آموزش قبل و ضمن خدمت رانندگان جاده ای با استانداردها توسط سازمان فنی وحرفه ای از جمله گام هایی بسیار ارزشمند دراین راستا بوده است.

انتظار م یرود تصمیمات آتی مدیران در راستای کاهش انحصار و رانت های احتمالی در خدمات مورد نیاز رانندگان در  بخش حمل و نقل بین المللی کالا نیز اتفاق بیافتد.

در فضای مجازی شاهد انتشار طومارهای جمع آوری شده با مهر و امضای تعدادی شرکت های حمل و نقلی در قالب تشکل های کارفرمایی هستیم که اصرار دارند تصمیمات سازمان راهداری را در این خصوص به انحراف بکشانند.

تشکل های صنفی موضوع ماده 131 قانون کار اعم از کارگری و یا کارفرمایی به عنوان تشکل هایی غیر انتفاعی با رویکرد ارائه مشاوره و کمک به تحقق و ارتقای اهداف صنفی هرگز نباید به عنوان یک واحد درآمد زا در انحصار یک گروه خاص قرار گیرد و گاهی سدی در مقابل اتخاد تصمیمات دانش بنیان متولی حمل و نقل جاده ای قرار گیرد.

هرگونه واگذاری امور به شرطی که از وظایف حاکمیتی موضوع ماده 8 قانون مدیریت خدمات کشوری نباشد، فقط باید با رعایت آیین نامه های مربوطه و از جمله آیین نامه هیئت وزیران موضوع ماده 22 همین  قانون و رعایت آیین نامه های مربوط به واگذاری امور به بخش خصوصی و تعیین صلاحیت پیمانکاران صورت پذیرد.

لذا انتشار این نوع طومارها و تقاضای خلاف مقررات در فضای مجازی را می توان به عنوان اهرم های فشار بر مدیران انقلابی و تصمیم گیرنده سازمان و سست نمودن آنها در اراده ایجاد شده برای حاکمیت قانون و اجرای عدالت اجتماعی تلقی نمود.

طومار
طومار

* فعال بخش حمل و نقل جاده ای

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    ازهمان باربریها صحبت است که ازسال72تا80بیمه راننده گان رابالا کشیدند والان مشخص شده چه بلایی برسرراننده آمده که می خواهد بازنشسته شود کسی هم جوابگو نیست همه بجای هشت سال سه چهارسال سابقه دارند چراکسی به فریاد نمی رسد عدالت کجا کاراست کس نمی داند

    • ناشناس 0 0

      سلام
      بنظرم رانندگانی که سابقه بیمه ای آنها به سال های ۷۲ الی ۸۰برمیگردد غالبا بازنشسته شده اند .واگر چه پیگیری های شما دراین خصوص قابل تقدیر است اما کاش در مورد این موضوع که مطرح شده است دراین مکان نظریه خود را میفرستادید .
      ضمنا برای اثبات موضوع حق بیمه رانندگان سال‌های مذکور در سه سال قبل تمهیداتی درنظر گرفته شده است .
      اگر دفترچه کار آن زمان را دارید لطفاً به شعبه مربوطه ویا انجمن صنفی شهرستان مراجعه بفرمایید .تا راهنمایی تان کنند .انشالله دفترچه کارتان را دور نیانداخته باشید

  • مهدی 1 0

    سلام آقایون مسئواین عده ای دارن صنعت حملو نقلو نابود میکنن با صد میلیون برگه اسقاط میدن ما کهنه سوارا هیچی فکری بحال این رانت بکنید

  • راننده 0 0

    راننده گان که سن آنها به 60سال رسیده بازنشست شده اند تکلیف بقیه چیست که باید سی سال بیمه بدهند تازه دفترچه کارهمه دارند ازآن زمان خیلی هم بارنامه برده اند فایده نداشته صاحب باربری های آن زمان خیلی شان به رحمت خدا رفته اندراننده گانی که آن زمان سن 23سال ویا کم وزیاد تر دارند الان احتیاج به سنوات دارند می گویند کاربن وخودکار بوده وپاک شده دفترچه کارراهم قبول ندارند اگر این کاردرست شده بود که الان خیلی ها به حق خود رسیده بودند ودیگر چند سال بیمه نمی خواستند پرداخت نمایند همه نصف ونیمه است هشت سال کامل نیست کسی هم جوابگو نیست زیاد پیگیری نموده ام وفایده نداشته است

  • هومن بنده ای 0 0

    جناب اقای متقین
    این طومار ارتباطی با مباحثی که جنابعالی مطرح نمودید ندارد و انجمن های صنفی شرکتهای حمل و نقل موضوع نظارت بر شرکتهای تحت عضو را مطالبه نموده بودند و برای نظارت و دسترسی بر تعداد بارنامه های تخصیص یافته در سامانه جدید این نامه را مطرح کردند که هیچ منافاتی با طرح حذف فیزیک بارنامه ندارد.
    در ضمن ما در حمل و نقل به مدیران متخصص نیاز داریم نه مدیران انقلابی!!! این مباحثی که جنابعالی مطرح نمودید نشان دهنده عدم مطالعه شماست لطفاً برای یکبار نامه را بخوانید بعد اظهار نظر بفرمایید.
    مدیر انقلابی که تخصصی در زمینه امور ندارد نمیتواند برای صنعت حمل و نقل تصمیم عاقلانه بگیرد این الفاظ و نقل مطالب هیچ جایگاهی در پیشرفت حمل و نقل ندارد حمل و نقل بعنوان یک صنعت پیشران به افراد متخصص نیاز دارد نه مدیر انقلابی….
    از مدیران انقلابی در بانک‌ها و بسیاری از جایگاه های دیگر استفاده شد و در این ۴۳ سال نتیجه آن را دیدیم. اقتصاد را با افراد شصت ساله به این نقطه رساندیم.
    اکنون جایگاه حمل و نقل جاده ای ما در منطقه کجاست؟! طبق شاخص های kpi چه جایگاهی داریم؟!

  • ابراهیم رئیسی 0 0

    من نظر دارم انقلاب باید همیشه پایدار باشد

  • ناشناس 0 0

    چرا برای سوابق رانندگان از سال 72 تا 80 کسی کاری نمی کند حد اقل تامین اجتماعی پولش را بگیرد وسوابق را درست کند