| کد خبر: 244097 |

اردوغان نام خطوط هوایی ملی ترکیه را تغییر داد

رئیس‌جمهوری ترکیه در تلاش برای تغییر ساختار جدید دارایی‌های اصلی ترکیه برای جلوگیری از هرگونه برداشت اشتباه، نظر خود را نسبت به آنچه خطوط هوایی ترکیه باید نامیده شود، تغییر داد.

تین نیوز

رئیس‌جمهوری ترکیه در تلاش برای تغییر ساختار جدید دارایی‌های اصلی ترکیه برای جلوگیری از هرگونه برداشت اشتباه، نظر خود را نسبت به آنچه خطوط هوایی ترکیه باید نامیده شود، تغییر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه چهارشنبه در جمع قانونگذاران حزب حاکم گفت که خطوط هوایی ملی ترکیه از این پس در جامعه بین‌المللی با نام "خطوط هوایی ترک" یا "تورک هاوا یوللاری" (Türk Hava Yolları) شناخته می‌شود.

خطوط هوایی ترکیه قبلا با نام ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) شناخته می‌شد. قرار است نام جدید روی بدنه هواپیماها هم قرار گیرد.

یک روز پیش از آن، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش خطوط هوایی ملی را به نام "تورک هاوا یوللاری" تغییر می‌دهد و این تلاشی در راستای همان تغییراتی است که درباره تغییر تلفظ و دیکته نام کشور ترکیه از Turkey به Türkiye انجام شد.

این کشور اوایل همین ماه رسما در سازمان ملل متحد نامش را به عنوان "Türkiye" ثبت کرد. دولت اردوغان می‌گوید که نام "Türkiye" بهتر فرهنگ و ارزش‌های ترکیه را نشان می‌دهد. با این حال ناظران معتقدند که این حرکت تلاشی برای دور کردن نام این کشور از یک گونه پرنده است که در زبان انگلیسی تورکی (turkey) به معنای بوقلمون نوشته می‌شود و املا و تلفظ آن دقیقا مشابه نام اول کشور ترکیه (Turkey) است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.