| کد خبر: 244096 |

◄ پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران بزودی تعیین تکلیف می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسائل فنی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران تا دو- سه هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسائل فنی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران تا دو- سه هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رستم قاسمی ظهر پنجشنبه در بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران اظهار داشت: مسائل فنی این پروژه را طی دو- سه هفته اینده در وزارتخانه تعیین تکلیف خواهیم کرد.‌

وی در خصوص اعتبارات پروژه نیز گفت: درباره موضوعات بانکی با بانک مرکزی مکالماتی داشتیم و تلاش می‌کنیم در سفر رئیس جمهوری به این استان این پروژه را مطرح کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در جلسه‌ای با معاون اول رئیس جمهور با دستگاه‌های مختلف دست اندر کار به تصمیم واحدی برسیم و با کمک رئیس جمهور پشتیبانی‌های اساسی از این کار نو و جدید در کشور خواهیم داشت.

 پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران بزودی تعیین تکلیف می‌شود

پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران را تا پایان دولت سیزدهم تحویل خواهیم داد

همچنین علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان نیز با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر از سال ۱۳۸۵ با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد، اظهار داشت: این پروژه از سال ۱۳۹۱ متوقف شد و از ابتدای سال ۱۳۹۷ مجدد با حضور شش شرکت قرارگاه خاتم الانبیا از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه طول کل مسیر پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر قم- اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است، افزود: ایستگاه قم جمکران به ایستگاه میمه و سپس به اصفهان متصل می‌شود.

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان با بیان اینکه با همکاری و همت چینی‌ها و قرارگاه خاتم الانبیا نقشه طراحی ۱۵۰ کیلومتر از مسیر و زیرسازی پروژه با هزینه ۱.۵ میلیارد یوآن انجام شده است، اظهار داشت: تا پایان امسال زیر سازی مسیر قم- اصفهان انجام خواهد شد.

صلواتی با بیان اینکه ۳۰ درصد پروژه قابلیت بومی سازی دارد، گفت: یک هزار و ۷۲۰ نفر در این پروژه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کنسرسیومی از صنایع و بخش خصوصی هزینه بهره برداری را تأمین می‌کنند، ابراز داشت: پیش بینی می‌کنیم پروژه قطار سریع السیر را تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهیم.

صلواتی با اشاره به اینکه این پروژه ۳۱۲ معارض ملکی، آب و برق داشته است، افزود: تاکنون ۲۵۴ معارض برطرف شده و کمتر از ۷۰ معارض باقی مانده؛ همچنین ۸۵ درصد مسیر تملک شده و ۱۵ درصد مابقی سمت اصفهان است که هنوز انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر وزیر راه و شهرسازی پیش از بازدید از پروژه قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران از از طرح ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر نیز بازدید کرد. این پروژه ۱۲ بلوک دارد که فونداسیون ۱۱ بلوک تاکنون انجام شده و پیشرفت کل پروژه ۳۰ درصد بوده و پروانه‌ها بصورت کامل اخذ شده است.

 پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران بزودی تعیین تکلیف می‌شود
پروژه ۹۲۰ واحدی نهضت ملی مسکن شاهین شهر عنوان

پروژه قطار سریع السیر با منابع اعتباری شورای عالی اقتصاد قابل بهره برداری است

همچنین مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یک پروژه بسیار مهم در کشور و اصفهان طرح قطار سریع السیر اصفهان- تهران است که تاکنون برای آن زحمت زیادی کشیده شده است.

وی افزود: این کار تا پایان دولت سیزدهم قابل بهره برداری است و بلند مدت نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر پروژه آماده رو سازی است، خاطرنشان کرد: با همین منابع مالی شورای عالی اقتصاد این پروژه قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه فناوری مهمترین مسئله برای کشور است، افزود: از وزیر محترم می‌خواهیم با توجه ویژه به این امر، پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران را در پایان همین دولت بهره برداری کنیم.

با بهره برداری از قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران، نخستین و بزرگترین قطار سریع السیر کشور به طول ۴۰۹ کیلومتر (۲۰۰ کیلومتر محدوده اصفهان) و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، زمان سفر تهران به اصفهان از ۶ ساعت به ۱۰۰ کاهش می‌یابد. بر اساس آمارهای اعلام شده یکی مزیت‌های این پروژه امکان جابجایی حدود ۱۶ میلیون مسافر در سال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    ادبیات نماینده اصفهان توهین امیز هست ....


    شروع مسیر تهران هست ، عزیز من الان چند میلیارد دلار پول لنگ در هواست و ... ،


    از مجمع نمایندگان استان تهران باید درخواست بشه ، طبق قانون مجلس بعد هر ده سال سهمیه نمایندگان مجلس باید افزایش یابد ، سهمیه تهران باید به ۴۰ تا ۵۰ عدد برسد .


    اینجا حق کشی در قبال استان تهران میشود . بودجه و مالیات ما میره ، اما تهران باید کنار گذاشته بشه!!

  • کوروش 2 1

    تکلیف این پروژه خاتمه هر چه سریع تر اونه تا بیش از این اموال عمومی ضایع نشه
    اگه خیلی بیل زن هستید و پول دارید برید لکوموتیو های زمین مونده رو تعمیر کنید

  • كارشناس متروي اصفهان 1 0

    راه آهن سريع السير تهران اصفهان سالهاست وعده داده اند كه بزودي افتتاح مي شود و حتي 6 سال قبل پيشرفت آن را هفتاد درصد گفته بودند. رئيس جمهور قبلي هم در مراسم كلنگ زني در سال 93 گفتند اعتبار آن كاملا فراهم شده است. نمي دانم چه مشكل فني يا حقوقي يا مالي دارد كه ديگر خبري از افتتاح آن نيست. لطفا خبرگزاري در باره اين طرح تحقيق كند و مردم اصفهان را با خبر كند.
    وزير مي گويد به اين پروژه رسيدگي خواهد شد حوب ايشان يكسال است كه منصوب شده در اين مدت چه كرده؟ اصلا مشكل كجاست؟
    گفته مي شود هزينه تكميل اين طرح حدود هشت ميليارد دلار است ولي منبعي براي تامين مالي آن نيست. مي خواهند از خارج قرض كنند در هر پروژه بايد منافع و هزينه ها سنجيده شود و با گزينه هاي رقيب مقايسه شود وبهترين تصميم گرفته شود و به خصوص در پروژه هاي گران قيمت بايد اين موضوع و ارزيابي با دقت مضاعف صورت گيرد . مثلا در اين پروژه تهران اصفهان كه هزينه اش حدود 8 ميليارد دلار عنوان مي شود بايد حتما مردم توجيه شوند كه اين رقم هنگفت از بيت المال چرا و براي كسب كدام منافع بايد اجرا شود؟ آيا بهترين گزينه و كمترين هزينه مدنظر قرار گرفته است؟ به نظرم قطار سريع السير تهران اصفهان كه زير بار قيمتش كه چند برابر شده نفله شد و حالا هيچكس نمي داند چه شد.
    هزينه طرح هشت ميليارد دلار آنهم بدون ناوگان ؟! آيا در ديگر كشورها آيا خط سريع را با اين هزينه هنگفت مي سازند؟ اگر به هشتاد ميليون جمعيت ايران تقسيم كنيم مي شود هر نفر صد دلار والله مردم ايران با اين شرايط اقتصادي راضي نيستند اين پول از مال آنها صرف چنين طرحي شود. چه كسي اين بذل و بخشش را كرده ؟ اگر كشور به نظام درست باشد بايد كسي كه وعده هاي غيرعملي ميدهد محاكمه شود.
    پارسال آقاي دكتر شاكري نماينده مجلس در جرايد گفتند كه كميسيون عمران مجلس بعد از چند ماه مذاكره با مقامات مسئول پروژه، با نامه از وزير خواست كه طرح راه آهن تهران - اصفهان متوقف شود .
    ماجرا را كامل بيان كنيد تا كم كاري يا مفاسد احتمالي مشخص شود.

  • محسن 1 0

    چرا شهرهای مهم کاشان و نطنز در مسیر آن دیده نشده است ؟