| کد خبر: 244088 |

◄ صدور بیش از 57 هزار برگ بارنامه جابجایی کالا در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از صدور57 ممیز 357 برگ برنامه جابجایی کالا در استان از ابتدای سال خبرداد.

تین نیوز

بیرجند-فاطمه علیزاده|سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از صدور57 ممیز 357 برگ برنامه جابجایی کالا در استان از ابتدای سال خبرداد.

به گزارش تین نیوز، مسعود قاسمی اظهار داشت: طی سه ماهه اول 1401 بیش از 996 ممیز 721 تن کالا با صدور 57 ممیز 357 برگ بارنامه جابجا شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شناسنامه هر کالا بارنامه صادر شده است، افزود: بر اساس آمار بیشترین کالا جابجا شده در شهرستان‌های  به ترتیب مربوط به سیمان کیسه ای، آهن اسفنجی، زغالسنگ، بنتونیت و... است .

قاسمی ادامه داد: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدأ استان سیمان، انواع سنگ، زغالسنگ، خاک معدنی، انواع کاشی و سرامیک، مصالح ساختمانی و ... بوده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، شرکت‌های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده‌اند.

وی عنوان کرد: از بیستم فروردین ماه بارنامه الکترونیکی صادر شده و شرکت‌های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه‌های فیزیکی تحویلی، فرآیند صدوربارنامه با فرآیند الکترونیکی را اجرا می‌کنند.

وی یادآو شد: با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تایید برای تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مالیاتی، دستگاه‌های نظارتی، صاحبان کالا و وزارت صمت است.

قاسمی افزود: مهم ترین دستاوردهای حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها به بانک برای اخذ کاغذ بارنامه است.

وی خاطرنشان کرد: 73شرکت حمل و نقل کالا با 4945 دستگاه ناوگان باری با 9850 راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.