| کد خبر: 244086 |

◄ هشدار درباره اختلال وسیع در شبکه ریلی انگلیس

شرکت زیرساخت ریلی انگلیس Network Rail درباره تبعات گسترده اعتصاب هزاران تن از کارکنان این سازمان هشدار داد و گفت که هفته آینده نیمی از خطوط ریلی سراسر این کشور مختل خواهد شد.

تین نیوز

شرکت زیرساخت ریلی انگلیس Network Rail درباره تبعات گسترده اعتصاب هزاران تن از کارکنان این سازمان هشدار داد و گفت که هفته آینده نیمی از خطوط ریلی سراسر این کشور مختل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بیش از ۴۰ هزار کارمند شبکه راه آهن و ۱۳ اپراتور قطار هفته آینده در روزهای سه شنبه ۲۱، پنج شنبه ۲۳ و شنبه ۲۵ ژوئن در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد خود دست از کار خواهند کشید.

شرکت نتوورک ریل می‌گوید که هرچند برنامه اعتصاب کارکنان برای سه روز برنامه‌ریزی شده اما در عمل شش روز از خدمات ریلی کشور مختل خواهد شد. به گفته این شرکت انگلیسی، خطوطی که فعال هستند نیز فقط ۱۱ ساعت کار می‌کنند و قطارها در تمام ایستگاه‌ها توقف نخواهند کرد.

نتوورک ریل اعلام کرد هیچ سرویس مسافربری به مکان‌هایی مانند پنزنس در کورنوال، بورنموث در دورست، سوانسی در ولز جنوبی، هالی‌هد در ولز شمالی، چستر در چشایر و بلک‌پول، لنکاوی ارائه نخواهد شد. همچنین هیچ قطار مسافربری در شمال از گلاسکو یا ادینبورگ وجود نخواهد داشت.

میک لینچ، دبیر کل اتحادیه کارکنان راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل (آرام‌تی) می‌گوید که اعضای این سازمان در طول همه‌گیری کرونا به‌عنوان «کارگران کلیدی» مورد ستایش قرار گرفتند، اما دستمزد آن‌ها مطابق با تورم و افزایش هزینه‌های زندگی نبوده و «حملات مکرری» به شرایط شغلی آنها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد که حذف ۲۵۰۰ "شغل حیاتی" از شبکه ریلی "فاجعه ای برای مردم به همراه دارد" و احتمال وقوع حوادث را افزایش می دهد. لینچ با اذعان به این نکته که اعتصاب سراسری راه آهن، کشور را به بن بست خواهد رساند تصریح کرد: اما وضع معیشتی کارکنان و ایمنی مسافران برای اولویت ما دارد.

دولت محافظه کار بوریس جانسون برای احتمال برگزاری اعتصاب سراسری، طرح‌های اضطراری در نظر گرفته تا قطارهای باری و مسافری به کار خود ادامه دهند.

گرانت شاپس، وزیر حمل‌ونقل انگلیس امروز (چهارشنبه) با ایراد سخنانی در پارلمان تصمیم کارکنان شبکه ریلی را بی‌معنا و ناکارآمد توصیف کرد و حزب مخالف دولت (کارگر) را به تعلل در توقف برگزاری این حرکت اعتراضی متهم کرد. او گفت: « چگونه حزبی که خود را حزب کارگر می‌داند، به این واقعیت اهمیت نمی‌دهد که این افراد در نتیجه برگزاری اعتصاب حقوق خود را از دست می‌دهند.

مذاکرات با هدف جلوگیری از این اعتصاب فلج کننده که در تاریخ معاصر انگلیس بی‌سابقه است ادامه دارد. اما دورنمای مثبتی از موفقیت گفت‌وگوها وجود ندارد.

شرکت نتوورک ریل قصد دارد به منظور کاهش هزینه ها، بهبود ایمنی و افزایش بهره وری بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ شغل را کاهش دهد و حاضر به عقب‌نشینی از این تصمیم نیست. اندرو هینز، مدیر اجرایی نتوورک ریل گفت: «مذاکرات (با معترضان) آنطور که انتظار داشتم پیشرفت نکرده است و ما باید برای یک اعتصاب بی مورد و تأثیر مخرب آن آماده شویم.»

اتحادیه‌های کارگری هم هشدار داده‌اند: «اگر وزارت حمل‌ونقل، حقوق کارکنان شرکت‌های راه‌آهن و شبکه ریلی را خیلی زود افزایش ندهد، تابستانی از نارضایتی در راه‌آهن‌های ما در راه است».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.