| کد خبر: 244085 |

◄ وضعیت پروازهای فرودگاه های کشور در اردیبهشت ماه 1401

در دو ماه نخست امسال به نسبت همین مدت در سال گذشته، انجام پروازها ۶ درصد، پذیرش و اعزام مسافر ۵۹ درصد و ارسال بار ۶۶ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش پروازها و پذیرش و اعزام مسافر از فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و گفت: در دو ماه نخست امسال به نسبت همین مدت در سال گذشته، انجام پروازها ۶ درصد، پذیرش و اعزام مسافر ۵۹ درصد و ارسال بار ۶۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا سیدی افزود: طی اردیبهشت‌ماه امسال در نشست و برخاست هواپیما یک درصد رشد و در ارسال و پذیرش بار نیز با کاهش ۹ درصدی نسبت به فروردین‌ماه روبرو بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در اردیبهشت‌ماه دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۳۳ مسافر با ۲۵ هزار و ۹۰۵ پرواز در ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت پذیرش و اعزام شده‌اند.

وی ضمن مقایسه آمار اردیبهشت سال جاری با مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: نشست و برخاست هواپیماها ۱۰ درصد، جابه‌جایی مسافر ۷۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۸۹ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال با همین مدت در سال گذشته، در نشست و برخاست هواپیماها ۶ درصد، پذیرش و اعزام مسافر ۵۹ درصد و در پذیرش و ارسال بار ۶۶ درصد افزایش را شاهد هستیم.

سیدی با اشاره به تراکم مسافر در هر پرواز عنوان کرد: در اردیبهشت سال جاری فرودگاه کرمان با متوسط ۱۶۸ مسافر در هر پرواز و فرودگاه جهرم با متوسط ۳۰ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می‌شوند.

وی درباره ساعت اوج پروازها در ماه گذشته (اردیبهشت ماه) گفت: ساعت اوج پروازها شش صبح و اوج پروازها در روزهای یکشنبه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به فرودگاه‌های پر ترافیک در اردیبهشت‌ماه، گفت: حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست هواپیماها (کل پروازها) به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شده است.

سیدی تصریح کرد: ۹۴ درصد از کل پروازها و پذیرش و اعزام مسافران در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها شامل پروازهای داخلی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.