| کد خبر: 244061 |

◄ متقاضیان مجتمع‌های خدماتی رفاهی سرگردانند!

بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرگردانی متقاضیان درپی تصمیم هیات مقررات زدایی درخصوص مرجع صدور مجوز مجتمع‌های خدماتی رفاهی خبر داد.

تین نیوز

بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرگردانی متقاضیان درپی تصمیم هیات مقررات زدایی درخصوص مرجع صدور مجوز مجتمع‌های خدماتی رفاهی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباسعلی بنی اسدی، با بیان اینکه تصمیم هیات مقررات زدایی در خصوص مرجع صدور مجوز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی خلاف قوانین و مقررات بالا دستی و موجب سرگردانی متقاضیان این حوزه شده است، گفت: این هیات صلاحیت اصلاح قوانین را ندارد و مرجع اصلاح قوانین همان مرجع تصویب کننده آن است چراکه قانونگذار مرجع واحد صدور مجوز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز در پاسخ به استعلام به‌عمل آمده به کرات تصریح کرده که اختیار صدور مجوز مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی بر اساس قانون صرفا برعهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: هر نوع تغییر در مرجع و متولی قانونی صدور مجوز نیازمند تقدیم لایحه از سوی دولت و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: این سازمان نیز بر مبنای تکلیف قانونی مذکور از سال ۷۷ ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط را تهیه و بر مبنای آن برای ٩٣٩ واحد مجتمع مجوز صادر کرده است که احداث و بهره‌برداری شده‌اند و برای حدود ۵۴۴ واحد نیز مجوز صادر شده که عملیات احداث آن‌ها در دست اقدام است.

وی گفت: به موجب قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها در راستای حفظ ایمنی مردم در جاده‌ها و کاهش تعداد دسترسی‌ها به جاده‌ها، احداث تأسیسات خدمات جاده‌ای به صورت منفرد ممنوع است و صرفاً در قالب مجتمع‌های خدماتی رفاهی امکانپذیر است.

بر اساس این گزارش بنی اسدی با بیان اینکه این تصمیم هیات مقررات زدایی نه تنها خلاف قانون و خارج از صلاحیت هیات مذکور است، اظهار کرد: این امر موجب سرگردانی و بلاتکلیفی متقاضیان و اعتراض آن‌ها و مضافاً به خطر افتادن ایمنی متردد ان جاده‌ای و افزایش تصادفات می‌شود، لذا وزارت راه و شهرسازی پیگیر اصلاح و لغو مصوبه هیات مقررات زدایی است و اخیرا نیز به‌دنبال اعتراض مردم و متقاضیان نسبت به بلاتکلیفی به‌وجود آمده، این موضوع در دستور کار پیگیری مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.