| کد خبر: 244007 |

◄ از سرگیری بازسازی و تکمیل خط آهن خواف- هرات

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس راه‌آهن افغانستان درباره ازسرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آماده‌سازی این مسیر برای تردد قطار گفت‌وگو کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس راه‌آهن افغانستان درباره ازسرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آماده‌سازی این مسیر برای تردد قطار گفت‌وگو کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن، دیدار بخت الرحمان شرافت رئیس راه آهن افغانستان با سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز بیست‌وسوم خردادماه به منظور گفت‌وگو درباره از سرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آماده سازی این مسیر برای تردد قطار انجام شد.

سید میعاد صالحی در این دیدار اظهار کرد: بر مبنای سیاست های دولت سیزدهم و دیپلماسی حمل‌ونقل که در این دولت اتفاق افتاده است، طی چند ماه اخیر، تفاهم‌های بسیار خوبی با کشورهای همسایه انجام شده است.

وی با بیان اینکه از همکاری با کشور افغانستان استقبال می‌کنیم، افزود: اگر کشور افغانستان آماده همکاری بلند مدت و تفاهم عملی با کشورمان باشد ما نیز آمادگی خود را برای این کار اعلام می‌کنیم.

مدیرعامل راه آهن همچنین بر وجود عزم و اراده برای راه‌اندازی خط آهن خواف- هرات، برداشتن گام‌های عملیاتی، مشخص کردن الزامات و نحوه بهره‌برداری از این مسیر و نیز تضمین امنیت سیر در این مسیر از سوی کشور افعانستان تاکید کرد.

همچنین نحوه تامین مالی توسط شرکت‌های ایرانی و بازگشت سرمایه و بهره‌برداری از معادن از جمله سایر موارد مطرح شده از سوی ایشان بود.

صالحی خاطرنشان کرد: کشور ایران و افغانستان مزیت‌های بسیار زیادی دارند اما از این مزیت‌ها به درستی استفاده نشده و از عقب ماندگی کشورهای ما، دشمنان خوشحال می‌شوند.

رئیس راه‌آهن افغانستان نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی بابت سانحه اخیر قطار مسافری مشهد- یزد گفت: حکومت افغانستان از ارتباط با کشور ایران استقبال می‌کند.

وی خواستار همکاری مسئولین مجموعه وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران برای بازسازی و تکمیل هرچه سریعتر قطعه سوم خط آهن خواف- هرات و آغاز دوباره برنامه‌های آموزشی و فنی برای پرسنل راه آهن افغانستان شد.

احداث قطعه سوم خط آهن خواف- هرات از ایستگاه مرزی شمتیغ تا روزنک به طول ۷۲ کیلومتر، بر عهده کشور ایران بود که پس از افتتاح این خط، در جریان تحولات سیاسی در کشور افغانستان، بخش زیادی از ساختمان و علائم و تجهیزات این مسیر تخریب شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کلا ادم میخواهد فکر کند اتفاقی است .

    ۲۰ کیلومتر بصره شلمچه تکمیل نشد ! بعد راه اهن خواف هرات بودجه خرج شد که دولت ان بعد چند ماه سقوط کرد !

    ایا این اتفاقی بوده است؟؟