| کد خبر: 243962 |

برقراری پرواز مستقیم تهران -کاراکاس از ۲۸ خرداد

سفیر ایران در ونزوئلا با بیان اینکه از ۲۸ خرداد پرواز مستقیم تهران- کاراکاس برقرار است، گفت: فعالان تجاری ما در لحظه اراده کنند، فقط کافی است بلیت را خریداری کنند و سوار هواپیما شوند و این اقدامی است که دولت انجام داده است.

تین نیوز

سفیر ایران در ونزوئلا با بیان اینکه از ۲۸ خرداد پرواز مستقیم تهران- کاراکاس برقرار است، گفت: فعالان تجاری ما در لحظه اراده کنند، فقط کافی است بلیت را خریداری کنند و سوار هواپیما شوند و این اقدامی است که دولت انجام داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سلطانی با بیان اینکه از ۲۸ خرداد پرواز مستقیم تهران- کاراکاس برقرار است، گفت: یعنی هر فعال تجاری ما در لحظه اراده کند، فقط کافی است بلیت را خریداری کند و سوار هواپیما شود. این کاری که دولت انجام داده به عنوان آورده خودش، یک بخش عمده اش هم بر می‌گردد به بخش خصوصی که آن توانمندی عظیم را که دارد بیاورد پای کار و از این فرصت ها استفاده کند.

سفیر ایران در ونزوئلا گفت: ترکیه ۸۵۰ میلیون دلار حجم مبادلات با ونزوئلا دارد، ما این آمار را بررسی کردیم، تقریباً اکثریت کالاهایی که ترکیه صادر می کند با ایران از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است. در حوزه‌هایی که بخش خصوصی ورود پیدا کردند خب توانستند موفق باشند، ونزوئلا واردکننده ماکارانی است 180 هزار تن در سال ماکارانی وارد می کند، 180 هزار تن کود ان تی وارد می کند، هر دوی این کالا را هم تولید کننده است و هم صادر کننده و هم کیفیت و قیمت خوبی دارد.

خیلی جالب است اولین محموله ماکارانی که ما به ونزوئلا سال قبل صادر کردیم در رقابت با ترک ها، از ترک ها بازار را گرفتیم، خب تصور و انتظار بعدی این بود که بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و این 180 هزار تن را ما بتوانیم به بازار عرضه کنیم، بخش خصوصی ما نتوانست آن عرضه را به صورت مستمر انجام بدهد. آنها بعضاً استدلال های خاص خود را دارند. بستر فراهم است، کالاهای ما از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت است .

وی افزود: دلیل موفق نبودن ما یک بخش اش بر می گردد به عدم آشنایی و اطلاع تجار از فرصت هایی که در ونزوئلا وجود دارد و یک بخش اش هم بر می گردد به عدم آشنایی که آن طرف وجود داشته که یک بخش زیادی از این عدم اطلاع الآن مرتفع شده، در واقع بخش خصوصی الآن جنبش و جوش بیشتری در روابط دارد و ما امیدواریم با این سندی که امضا شد ، یک رکورد خوبی را در روابط بزنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.