| کد خبر: 243957 |

◄ در نقد تقابل با نقد سانحه‌ ریلی اخیر

با کتمان علل اصلی و بزرگ نمایی علل حاشیه ای، بستن راه نقد متخصصان و منتقدان دلسوز، نمی توان کمکی به ارتقای ایمنی کرد، همچنان که نمی توان مانع فهم کامل علل واقعی سانحه اخیر شد.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی گفت:  تشخیص این که آیا اراده اصلاح مسیر و درس آموزی از سوانح کنونی و پیشین برای ایمن سازی بیشتر در آینده وجود دارد یا خیر، از روی موضع گیری های مقدماتی مسئولان قابل حدس زدن است.

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری افزود: به عنوان نماینده بخش خصوصی سرمایه گذار در صنعت زیربنایی حمل و نقل ریلی، انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته انتظار دارد فرآیند علت یابی سانحه مرگ بار اخیر( خروج قطار مسافری مشهد یزد از ریل)، با پرسش گری های متوالی و بی سو، تعقل مدام و تعمق در حدی بیش از عرف ناکارآمد قبلی، ادامه یابد.

وی عنوان کرد: باید روشن شود که علت اعزام قطار با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، به سوی خطر مرگ چه بوده است.

این کارشناس ریلی خاطرنشان کرد: دو هفته پیش در دانشگاه علم و صنعت ایران، همایش روز ملی ایمنی در حمل و نقل ریلی برگزار شد. در این همایش، شرکت متروی تهران به عنوان حامی اصلی همایش و با هزینه کرد پول خودش، با تعداد زیادی سخنرانی و گزارش در قالب های فیلم و پاورپوینت و ...، به نمایش مکشوف خطاهای خود در سانحه ی چند ماه پیش متروی تهران کرج پرداخت.

وی در گفت و گو با تین نیوز، تاکید کرد: بدیهی است که این صداقت و شجاعت، حتما منجر به تقویت ایمنی متروی تهران و آسودگی و اطمینان بیش از پیش مردم می شود.

نظری گفت: انتظار می رود شرکت راه آهن نیز همین روال عقلانی مبتنی بر تولید و انتشار درس آموخته ها را برای تقلیل احتمال تکرار سوانح و کاهش شدت آنها در پیش گیرد.

وی افزود: با کتمان علل اصلی و بزرگ نمایی علل حاشیه ای، بستن راه نقد متخصصان و منتقدان دلسوز، و تمرکز بر حفظ فضای رسانه به نفع چند نفر، نمی توان کمکی به ارتقای ایمنی کرد، همچنان که نمی توان مانع فهم کامل علل واقعی سانحه اخیر شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 2 1

    با سلام. پیشنهاد اکید بنده ایجاد یک آرشیو از سوانح ریلی اعم از کوچک و بزرگ است .شرح سانحه با دقت هر چه بیشتر کفایت میکند و تحلیل آن با کارشناسان .
    جامع بودن آن از این نظر مهم است که بشود روند تغییرات را پیگیری کرد.