| کد خبر: 243923 |

◄ هشدار درباره فرسودگی ناوگان مترو

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نسبت به فرسودگی ناوگان متروی پایتخت هشدار داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نسبت به فرسودگی ناوگان متروی پایتخت هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه قطار مشهد – یزد، گفت:  حادثه قطار مشهد به یزد این پیام را برای ما داشت که باید از نیروی متخصص و کارآمد و تجهیزات مناسب استفاده کنیم وگرنه حوادث در کمین سیستم‌های حمل و نقلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز گذشته شاهد خرابی در خط ۵ مترو بودیم که ناشی از فرسودگی شبکه برق بالاسری خط بود و این در حالی است که بارها تذکر داده بودیم که متروی تهران به دلیل کارکرد طولانی نیاز اورهال قطار، تجهیزات ایستگاه‌ها و شبکه برق دارد، اما متاسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد تاکنون اقدام شایسته‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان این‌که در روزهای ابتدایی شورای شهر تذکر دادیم که انبارهای مترو خالی است و حالا بعد از ۱۰ ماه تنها اتفاقی که رخ داده انعقاد یک قرارداد و ورود چرخ بوده و برای تامین قطعات دیگر کار خاصی صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه واگن‌های زیادی باوجود نقص فنی یا فرسودگی در شبکه در حال کار هستند و اینجا تذکر می‌دهم که استفاده از ناوگانی که ایمنی لازم را ندارد نباید صورت گیرد و سرعت دادن به حل مشکلات مترو مخصوصا در خط پنج لازم است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: سال گذشته مترو با مپنا قراردادی برای بهبود وضعیت برق بالاسری داشت که تمدید قرارداد برای امسال توسط کمیته فنی شهرداری تایید نشد و این جای سوال دارد.

وی ادامه داد: شهردار تهران باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌تری داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در ادامه اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه دولت در مورد ایثارگران شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز عده‌ای از ایثارگران در شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه بلاتکلیف هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.