| کد خبر: 243876 |

پروازهای فرودگاه دمشق به تعلیق درآمد

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که حمله بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق منجر به تعلیق پروازهای این فرودگاه شده است.

تین نیوز

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که حمله بامداد جمعه رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق منجر به تعلیق پروازهای این فرودگاه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وزارت حمل و نقل سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی که در بامداد جمعه انجام شد، زیرساخت‌های فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار داد و باعث از کار افتادن باندهای این فرودگاه شد.

در این بیانیه آمده است که  علاوه بر ورود خسارت‌های مادی به ساختمان ترمینال دوم فرودگاه، باندهای فرودگاه‌ در بیش از یک محل به‌طور قابل‌توجهی  آسیب دیده‌اند.

این وزارتخانه همچنین تایید کرد که در نتیجه این خسارات وارده، پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که کادر وزارت حمل و نقل سوریه در بخش هوانوردی غیرنظامی و شرکت‌های بومی متخصص درحال تلاش برای رفع آثار تجاوز و اصلاح و تعمیر خسارت‌های عمده وارده به فرودگاه هستند.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که پس از تعمیر و حصول اطمینان کامل از ایمنی و امنیت فرودگاه، با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی فعالیت‌های فرودگاه از سر گرفته می‌شود.

وزارت حمل و نقل سوریه عصر جمعه اعلام کرده بود که تمامی پروازهای فرودگاه دمشق تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

خبرگزاری سانا جمعه اعلام کرد: ساعت ۴:۲۰ بامداد جمعه به وقت محلی دشمن اسرائیلی حملات موشکی را از سمت بلندی‌های اشغالی جولان به مناطق جنوبی دمشق انجام داد.

طبق این گزارش، اغلب موشک‌های شلیک شده توسط رژیم صهیونیستی پیش از اصابت به اهداف مورد نظر، رهگیری و منهدم شدند.

یک منبع مطلع در این باره اعلام کرد که این حمله منجر به مجروح شدن یک غیرنظامی سوری و خسارت جزئی شده است.

این تجاوزات هوایی رژیم صهیونیستی در حالی تکرار می‌شود که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم اشغالگر اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.