| کد خبر: 243870 |

◄ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از خرداد ماه

تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شبکه های اجتماعی ضمن استقبال از افزایش 57 درصدی حقوق حداقل بگیران این سازمان، از کاهش افزایش حقوق سایر سطوح از 38 درصد به 10 درصد انتقاد کردند.

تین نیوز

تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در شبکه های اجتماعی ضمن استقبال از افزایش 57 درصدی حقوق حداقل بگیران این سازمان، از  کاهش افزایش حقوق سایر سطوح از 38 درصد به 10 درصد انتقاد کردند.

به گزارش تین نیوز، چند روز پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز واریز ما به‌ التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان از ۲۵ و ۲۶ خرداد خبر داد و گفت: معوقات فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

آن چنان که خبرگزاری ایسنا  روز 17 خرداد نوشت: میر هاشم موسوی درباره زمان پرداخت معوقات عنوان کرد که واریز اولین مابه‌ التفاوت مربوط به خرداد از ۲۵ و ۲۶ خرداد شروع می شود  و چون پیاده‌ سازی نرم‌ افزاری احکام جدید، فرایند پیچیده‌ ای دارد برای فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تمین اجتماعی با بیان این‌که ابلاغیه هیئت‌ وزیران دارای چند سطح افزایشی است، گفت: در اولین سطح، برای حداقلی‌ بگیران و مستمری‌ بگیران حداقلی‌ بگیر و زیر حداقلی‌ بگیر، ۵۷.۴ درصد افزایش در سال جدید خواهیم داشت. البته سطوح درآمدی پایین ممکن است افزایش بیشتری هم داشته باشند و بیش‌از ۵۷.۴ درصد باشد، زیرا در مصوبه دولت قید شده است که حداقل حقوق نباید از عدد پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر باشد.

به دنبال انتشار این خبر امروز اما رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به خبرگزاری تسنیم گفت: رقمی که از سوی دولت برای بازنشستگان سایر سطوح در نظر گرفته شده است مورد انتقاد ما قرار دارد.

علی دهقان‌ کیا در ارتباط با واریز مابه‌ التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به ماه‌ های فروردین، اردیبهشت و خرداد، تصریح کرد: حقوق بازنشستگان از خرداد ماه افزایش پیدا خواهد کرد و بر همین اساس مابه‌ التفاوت افزایش حقوق خردادماه به حساب بازنشستگان واریز می‌ شود و در ماه‌ های تیر و مرداد نیز مابه‌ التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به ماه‌ های فروردین و اردیبهشت ماه واریز می‌ شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: حقوق بازنشستگان حداقل‌ بگیر افزایش 57 درصدی  پیدا خواهد کرد و این در حالی است که پیش از این قرار بود حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز بر اساس مصوبه شورای‌ عالی کار 38 درصد افزایش پیدا کند که متاسفانه این رقم به 10 درصد کاهش پیدا کرده است و مورد نقد و انتقاد بازنشستگان قرار دارد.

دهقان‌کیا افزود: ما همچنان تاکید بر اجرای مصوبه شورای‌ عالی کار جهت افزایش حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر و سایر سطوح هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به عدم اجرای مصوبه شورای‌ عالی کار و افزایش 38درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح، قرار است فردا جلسه‌ ای با حضور رؤسای 31 کانون بازنشستگی برگزار شود و در خصوص عدم اجرای مصوبه شورای‌ عالی کار به افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تصمیم‌ گیری شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: همچنین قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ ای را با کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کنیم چرا که ما همچنان نسبت به عدم اجرای مصوبه شورای‌ عالی کار منتقد هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    سلام يک راننده پای يک در تمام دنیا بجز ایران جزو مشاغل سخت است بخصوص اگه راننده تریلر باشد خوب حالا با ۳۱سال حق بیمه که۲۹سال آن راننده بوده و ۲سال هم سربازي بازنشسته شده با حقوقي معادل ۳میلیون ۶۵۰ هزار تومان شمایی که همی عمر پشت میز کار کرديد جمعه ها تعطیل تمام‌ ايام که تو ایران کم نداریم تعطیل ساعت يک نیم هم که میشود کار تعطیل ومنتظر سرویس برای بردن‌ آقا به منزل تمامی ارگانهای دولتی‌ هم مخصوص کارمندان خود فروشگاه دارند یعنی خريد منزل‌ هم مناسب چند وقت یک بار هم وام‌های آن چنانی با باز پرداخت جزئ خدا را شکر حقوق هم که علا ماشاالله خدا وکیلی خدا کفته قرآن کفته حالا که کارکرد يا راننده بدبختی که همی عمر آرزوی يک مسافرت به دل خود وخانواده را داشته يا يک مرخصی با حقوق را داشته با این جزئ حقوقی که اضافه شده‌ با خودتان‌ مقایسه کنید شما را به خدا از دیگر مايه نگذارید هرچه می خواهيد از خودتان‌ بگوید حالا که ۵۷درصد به‌ حقوق ما اضافه شده هنوزم به‌ نصب حقوق اضافه نشده شما هم نمی‌رسد کار از بالا خرابه يا حق حق نگهدار شما