| کد خبر: 243843 |

◄ اعلام نتیجه بررسی عوامل حادثه قطار مشهد - یزد؛ هفته آینده

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: نتیجه بررسی عوامل حادثه قطار مشهد - یزد اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: نتیجه بررسی عوامل حادثه قطار مشهد - یزد اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما،  محمد حسن اسماعیلی افزود: بررسی ابعاد این حادثه زمان بر است در حال حاضر بررسی‌های میدانی را شروع کردیم و در حال جمع آوری اطلاعات هستیم بنابراین پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی‌های میدانی و صحبت با افرادی که دخیل در حادثه بودند نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

او ادامه ادامه داد: در صحبتی که با اپراتور بیل مکانیکی داشتیم این بیل مکانیکی در حین عملیات و در ساعت چهار و نیم صبح خراب می‌شود و بعد از اینکه مسیر را آزاد کردند شروع به تعمیر بیل مکانیکی کردند، بعد از تعمیر بیل مکانیکی حریم راه آهن را رعایت نکردند و در مسیر قطاری که مجوز حرکت داشت قرار گرفتند و برخورد به این دلیل بوده است.

اسماعیلی گفت: در زمان تعمیر بیل مکانیکی دو قطار باری و دیزل منفرد از خط عبور می‌کند، اما بعد از تعمیر، بیل مکانیکی را روشن می‌کنند، ولی ظاهراً بوم بیل مکانیکی را همزمان با ورود قطار مسافری جابه جا کردند که بوم بیل مکانیکی از بالای قطار به واگن‌ها برخورد کرد که منجر به خروج واگن‌ها شد.

او ادامه داد: تاکنون به این نتیجه رسیدیم که این می‌تواند یکی از عوامل حادثه باشد و ممکن است عوامل دیگری مانند رعایت نکردن مقررات توسط قطار هم دخیل باشد.

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن با اشاره به اینکه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم گفت: در صورتی که اطلاعات کامل شود هفته آینده اظهار نظر قطعی خواهیم کرد.

وی درباره سرعت قطار هم افزود: سرعت قطار بالاتر از حد مجاز بود و به دلیل اینکه این حادثه بزرگی بوده است بنابراین باید عوامل دیگر حتی مسئولانی که در محل بهسازی نظارت می‌کردند هم بررسی شود.

آقای اسماعیلی ادامه داد: سامانه کنترلی سرعت قطار در این مسیر نداریم و این سامانه کنترلی در مسیر تهران - مشهد کامل است و در مسیر‌های دیگر در حال نصب است.

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: نتیجه بررسی عوامل این حادثه اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

وی درباره نتیجه بررسی‌های دو حادثه قطار که در سال‌های گذشته رخ داده بود افزود: در آن حادثه‌ها یکسری افراد مقصر شناخته و دادگاهی شدند همچنین افرادی عزل و جریمه شدند بنابراین آنچه که درباره راه آهن بود این شرکت وظایف خود را انجام داد، آقای پورسید آقایی استعفا داد و با مدیران و پرسنل مجموعه هم برخورد شد.

او ادامه داد: دلیل حادثه قبلی قطار، خطای انسانی بوده است.

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: بررسی‌های فنی درباره این حادثه را تا اوایل هفته آینده انجام و نتایج را اعلام خواهیم کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.