| کد خبر: 243839 |

من نمی توانم از فکر این بخشنامه بیرون بیایم!!

در شرایطی که حجم های عظیم معاملات قاچاق به دلیل تحریم انجام می شود و کسانی به اصطلاح تحریم ها را دور می زنند و کسانی رسما امکان ورود کشور به ترتیب های مالی بین المللی را مسدود کرده اند که وظیفه آن بعضا همین مقابله با پولشوئی است یعنی، FATF ، آنگاه نگران پولشویی توسط بیکارها و باز نشسته ها و مستمری بگیر ها هستید؟

تین نیوز

 بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال را منتشر کرد که طبق ماده ۳ این بخشنامه: حداکثر سطح فعالیت مورد انتظار در بازه یک ساله برای افراد بازنشسته ۲ میلیارد تومان، مستمری بگیر یک میلیارد تومان، بیکار ۵۰۰ میلیون تومان و غیرفعال مالیاتی ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ بانک مرکزی اعلام کرده بود که در جریان رصد و پایش تراکنش‌ های بانکی مشکوک به پولشویی، برخی از روسای شعب بانکی و مدیران مناطقی که بدون رعایت ضوابط قانونی اقدام به کارسازی این دسته از تراکنش‌ها کرده اند، از کار برکنار شدند...

از نظر اینجانب این یک سند تاریخی است از افول بوروکراسی و سردر گمی اخلاق اجتماعی و فرسایش آن، به دلائل زیر:

یکم کسی نیست از صادر کنندگان بخشنامه بپرسد این ارقام را از کجا آورده اید؟

دوم کسی نیست بپرسد به چه حقی جامعه را مانند زمان ساسانیان به طبقات تقسیم کرده اید؟ آنها به اشراف، موبدان، دبیران…تقسیم کردند منتها شما یک طبقه بیکار، یک طبقه بازنشسته، یک طبقه مستمری بگیر …و برای آنها تکلیف تعیین کرده اید؟

سوم کسی نیست از این ها بپرسد چرا بانک را به یک وسیله پلیسی تبدیل می کنید؟ این حرفه جداگانه ای است کار بانک نیست. کار بانک تسهیل پرداخت برای معاملات، نقل و انتقال پول و واسطه گری مالی است.  هر روز در این راه نباید سنگ جدیدی انداخته شود.

چهارم کسی نیست بپرسد در شرایطی که حجم های عظیم معاملات قاچاق به دلیل تحریم انجام می شود و کسانی به اصطلاح تحریم ها را دور می زنند و کسانی رسما امکان ورود کشور به ترتیب های مالی بین المللی را مسدود کرده اند که وظیفه آن بعضا همین مقابله با پولشوئی است یعنی، FATF ، آنگاه نگران پولشویی توسط بیکارها و باز نشسته ها و مستمری بگیر ها هستید؟

پنجم کسی نیست از این ها بپرسد چطور در پایه ای ترین آزادی های انسان، که این حد را شرع هم تایید کرده- یعنی معاملات داوطلبانه بین مردم که مصداق آن کالا ها و خدمات مشروع است، دخالت می کنید؟

ششم کسی نیست از این ها بپرسد مردم به سادگی در مقابل کار شما فن بدل می زنند، و این ترفند ها خنثی می شود و بهتر نیست که به درجه انتروپی سیستم اضافه نکنید؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    احسنت.
    بزرگ‌پول شایان رو رها کردن به چند تا بازنشسته گیر دادن