| کد خبر: 243825 |

ساختمان‌ها و گودهای پرخطر در الویت قرار گیرد

نخستین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران برگزار شد

اولین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران که ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

تین نیوز

علیرضا زاکانی در اولین جلسه قرارگاه ایمنی شهر تهران که ظهر امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: موضوع ایمنی پایه و اساس است و از هر جهتی که به آن نگاه می‌شود، اهمیت غیر قابل وصفی دارد، نقش شهرداری به اندازه‌ای گسترده و کلان است که همگی ما باید با مسئولیت پذیری بالا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از هم شهری آنلاین، شهردار تهران با بیان اینکه ساختمان‌ها و گودهای پرخطر و ناایمن، بافت ناپایدار شهری و حمل و نقل از جمله موضوعاتی است که در حوزه ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: در این شرایط باید دست به دست هم دهیم و ما نیز موضوعات پیشگیرانه را مورد توجه خود قرار دهیم.

او با اشاره به حادثه آبادان و فرو ریختن ساختمان متروپل افزود: موضوع قرارگاه ایمنی با توجه به شرایط و حادثه پیش آماده در آبادان حساسیت ویژه پیدا کرده است و باید به این نکته اشاره کرد که هر از چند گاهی حوادثی رخ می‌دهد که ما را از غفلت در حوزه ایمنی خارج می کند.

زاکانی با اشاره به آمار جان باختگان حادثه ریزش ساختمان مترو پل در آبادان ادامه داد: ریزش ساختمان در آبادان حادثه تلخی بود که موجب تاسف و تاثر شد که در این حادثه بیش از ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند و باید بدانیم حوادث در هر نقطه ای از کشور تلخ است و پیشگیری‌های لازم جهت جلوگیری از بروز آن باید انجام شود.

او با بیان اینکه، ساختمان ها و گودهای پرخطر و ناایمن، بافت ناپایدار شهری و حمل از جمله موضوعاتی است که در حوزه ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرند، بیان کرد: در این شرایط باید دست به دست هم داده شود و ما نیز موضوعات پیشگیرانه را نصب العین خود قرار دهیم.

در ادامه جلسه پیرامون موضوعاتی از جمله اسناد قانونی فرادست، ایجاد وحدت رویه، بهره گیری از فناوری های نوین، ارتقاء آگاهی عمومی، تهیه برنامه ارتقاء ایمنی کلان‌شهر تهران و کمیته های قرارگاه ایمنی گفت و گو و تبادل نظر شد.

کمیته خدمات شهری و ایمنی، کمیته ایمنی شهرسازی و معماری، کمیته هماهنگی ایمنی مناطق، کمیته ایمنی فنی عمرانی، کمیته ایمنی حمل و نقل و ترافیک ، کمیته برنامه و بودجه ایمنی شهری، کمیته حقوقی و قضایی ایمنی شهری، کمیته مالی و اقتصادی ایمنی شهری و کمیته فرهنگ سازی ایمنی و مشارکت جامعه محور ۹ کمیته تشکیل شده در قرارگاه ایمنی شهر تهران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.