| کد خبر: 243764 |

◄ سهمیه ۱۵ روزه سوخت کامیونداران واریز شد

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر پیش از ظهر امروز به کارت سوخت آنها واریز شده و علت عقب افتادن واریز سهمیه ۱۵ روزه، تاخیر ۲۴ ساعته سازمان راهداری در ارسال پیمایش کامیون‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده است.

تین نیوز

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر پیش از ظهر امروز به کارت سوخت آنها واریز شده و علت عقب افتادن واریز سهمیه ۱۵ روزه، تاخیر ۲۴ ساعته سازمان راهداری در ارسال پیمایش کامیون‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، موضوع اختصاص سهمیه گازوئیل به کامیونداران چند وقتی است که به چالش تبدیل شده است.

از یک سو کامیونداران عقیده دارند که سهمیه اختصاص پیدا کرده به آنها کافی نیست و در این میان وزارت نفت را مسوول می‌دانند. از سوی دیگر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید که در واریز سهمیه گازوئیل تنها مجری است و این سهمیه بر اساس پیمایش این ناوگان تعیین می‌شود.

این چالش به حدی بود که در اوایل امسال، کمبود گازوئیل در برخی استان‌ها مانند کرمان باعث کُند شدن انتقال کالا و میوه‌های تازه از جنوب به شمال کشور شد.

در آخرین مورد نیز سهمیه سوخت ۱۵ روز اول خردادماه که باید روز ۱۶ خرداد واریز می‌شد، با تاخیر به کارت سوخت کامیونداران واریز شد.

این موضوع گلایه دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور را نیز در آورد و احمد کریمی گفت: درخواست داریم تا در نحوه محاسبه سوخت عملکردی ناوگان سنگین تجدیدنظر شود، زیرا رانندگان با مشکل کمبود سوخت مواجه هستند.

پیگیری‌های ایرنا از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می‌دهد که علت این موضوع، تاخیر ۲۴ ساعته ارائه اطلاعات پیمایش ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر از طریق سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران بوده است.

بر اساس قانون، سهمیه واریزی به حساب کاربری ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر طی دو نوبت در ماه (یکی در روز اول و دیگری در روز شانزدهم) واریز می‌شود.

این وازیر و میزان آن براساس اطلاعات پیمایش ناوگان حمل و نقل بار و مسافر  که از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ارسال می‌شود، محاسبه و به حساب کاربری آنها شارژ می‌شود.

اما در دوره جاری اطلاعات با تاخیر ۲۴ ساعته و دریافت شده با این وجود تا پیش از ظهر امروز سهمیه ۱۵ روزه گازوئیل به حساب کاربری کامیونداران واریز شد.

اصولاً محاسبه پیمایش در طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش باید بر اساس تجهیز ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر به سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) صورت پذیرد که در این حالت تخصیص سهمیه به ناوگان در فواصل زمانی بسیار کوتاه‌تر حتی روزانه امکان‌پذیر خواهد بود و دیگر نیازی به رویه‌های فعلی نیست.

با این کار مالکان ناوگان به‌صورت روزانه می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند که در این ارتباط اقداماتی صورت پذیرفته و نیاز است سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات خود را در ادامه انجام تا اجرای این فرآیند عملیاتی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.