| کد خبر: 243729 |

◄ تناژهای غیرمجاز کامیون‌های متخلف در مسیر خلخال- گیلان

همزمان با آغاز به کار باسکول و توزین بار در مسیر خلخال به استان گیلان مشخص شد، اغلب رانندگان کامیون‌ها در این مسیر فاقد بارنامه و کارت هوشمند بوده و با تناژ غیرمجاز در این مسیر تردد می‌کنند.

تین نیوز

همزمان با آغاز به کار باسکول و توزین بار در مسیر خلخال به استان گیلان مشخص شد، اغلب رانندگان کامیون‌ها در این مسیر فاقد بارنامه و کارت هوشمند بوده و با تناژ غیرمجاز در این مسیر تردد می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال روز دوشنبه در مراسم افتتاح باسکول در جاده خلخال - اسالم گفت: در نخستین ساعات فعالیت این باسکول و با توجه به توزین بار صورت گرفته از بار شن و ماسه ۴۰ کامیون روی باسکول رفته ، تخلفات متعدد رانندگان این وسایط نقلیه سنگین از چند جهت برای راهداری و پلیس راه استان اردبیل محرز شد.

معروف خسروی افزود: در حالی که رانندگان کامیون‌های حامل بار و در حال تردد در جاده‌ها ملزم به داشتن کارت هوشمند از سازمان پایانه‌های راهداری برای دریافت برگ بارنامه برای کامیون خود هستند اغلب رانندگان کامیون‌های اعمال قانون شده امروز از سوی ماموران پلیس راه مستقر در محل باسکول خلخال، فاقد این کارت بوده و ادامه فعالیت این رانندگان مشروط به دریافت کارت هوشمند است.

وی ادامه داد: علاوه بر تردد غیرمجاز این کامیون‌ها در راه‌های ارتباطی مشترک خلخال با گیلان ، به علت نداشتن کارت هوشمند از سوی رانندگان ، توزین کامیون‌ها در نخستین روز راه‌اندازی باسکول حاکی از داشتن اضافه بار بیش از ۹۰ درصد از کامیون‌ها دارد.

بیش از ۹۰ درصد رانندگان کامیون‌های حامل بار در جاده‌های خلخال تخلف کردند

وی اظهار کرد: باسکول با هدف کنترل تناژ کامیون‌های حامل بار شن و ماسه و جلوگیری از تخریب راه‌های گردشگری خلخال به اسالم و پونل با پشتیبانی شورای تامین خلخال با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون حامل بار شن و ماسه و مصالح ساختمانی از این محور تردد می‌کنند و این جاده گردشگری از زمان فعالیت کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده در خلخال در معرض خطر تخریب کامل قرار گرفته است.

بیش از ۹۰ درصد رانندگان کامیون‌های حامل بار در جاده‌های خلخال تخلف کردند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال ادامه داد: تناژ حمل بار در این محور بر اساس بار مجاز تعیین شده از سوی کارخانه سازنده خودرو و برابر با بار درج شده در کارت خودرو بوده و هرگونه اضافه بار تخلف محسوب شده و علاوه بر اعمال جرایم پیش‌بینی شده از سوی ماموران پلیس راه رانندگان متخلف به پایانه راهداری و حمل و نقل معرفی و کارت هوشمند آنها و کارت هوشمند خودرو باطل می‌شود.

وی با اشاره به عواقب زیانبار تردد خودروهای با تناژ بار اضافی در جاده کم‌عرض خلخال به اسالم و یا پونل اظهار کرد: تردد این گونه وسایط نقلیه سنگین با بار غیرمجاز بر تخریب جاده در بروز تصادفات به علت سرعت بالا بسیار تاثیرگذار است.

خسروی بیان کرد: اضافه بار رانندگان کامیون‌های شش چرخ بیش از ۱۹ تن و کامیون‌های با بار بیش از ۲۶ تن تخلف محسوب شده و رانندگان خاطی ملزم به پرداخت جریمه هستند. همچنین این رانندگان از ماموران پلیس راه مستقر در محل باسکول  ۸ تا ۱۰ نمره نمره منفی در گواهینامه رانندگی خود دریافت می‌کنند که تکرار سه بار تخلف در حد ابطال گواهینامه رانندگی است.

بیش از ۹۰ درصد رانندگان کامیون‌های حامل بار در جاده‌های خلخال تخلف کردند

وی گفت: نتیجه همکاری دادستان خلخال ، فرماندار و اعضای شورای تامین این شهرستان ، فرمانده و ماموران پلیس راه خلخال به زنجان و همچنین استان اردبیل در نخستین روز فعالیت باسکول ، اعمال قانون از سوی پلیس راه برای ۷۰ دستگاه کامیون حامل بار اضافی و همچنین هدایت رانندگان برای دریافت بارنامه از شرکت حمل و نقل مستقر در محل باسکول و پرداخت حق و حقوق دولتی و نیز خالی کردن بار اضافی شن و ماسه کامیون‌های دارای تناژ بار اضافی در این محل بود.

 

وی گفت: اجرای طرح موفق کنترل بار کامیون‌ها و اعمال قانون برای رانندگان متخلف در جاده خلخال به اسالم در طول سال ادامه داشته و برای ترمیم بخش‌های تخریب شده راه در هر دو حوزه خلخال و گیلان تلاش می‌شود.

خسروی افزود: با هدف هدایت کامیون‌های در حال حرکت از خلخال به سمت استان گیلان به طرف محل باسکول و اعمال قانون ورود کامیون به راه خلخال - پونل در حوزه استحفاظی استان اردبیل از هر دو سمت جاده ممنوع بوده و علایم ورود کامیون ممنوع در مبادی ورودی حوزه خلخال از سوی راهداری نصب شده و با رانندگان متخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.

بیش از ۹۰ درصد رانندگان کامیون‌های حامل بار در جاده‌های خلخال تخلف کردند

وی اظهار کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای تامین این شهرستان ساعات کاری کارگاه‌های تولید شن و ماسه دانه‌بندی شده خلخال از ۶ صبح تا ۲۰ شب بوده و در غیر ساعات اعلام شده پلیس راه از تردد کامیون‌های حامل بار شن و ماسه جلوگیری کرده و اداره صمت خلخال نیز مکلف به لغو پروانه فعالیت کارگاه متخلف است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.