| کد خبر: 243721 |

◄ یک پیشنهاد به وزارت راه: از کاربران جاده ها هزینه نگهداری اخذ شود

لازم است وزارت راه و شهرسازی شرایط کاری و مالی را متحول کند و لایحه قانونی بدهد تا از استفاده کنندگان از جاده ها عوارض گرفته شود همانطور که هزینه نگهداری ریل و بندر و فرودگاه از استفاده کنندگان گرفته می شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش گفت:  بر اساس استانداردها برای نگهداری جاده‌ای باید ٣ درصد هزینه شود.

به گزارش تین نیوز، رستم قاسمی این مطلب را اسفند ماه سال 1400 ( 17 اسفند) بیان کرد و افزود: با وجود این که طبق محاسبات عدد بزرگی برای نگهداری جاده‌ ای نیاز است، هیچ رقمی برای نگهداری جاده‌ ها در بودجه سالانه وزارت راه و شهرسازی مشخص نشده است.

یکی از کارشناسان حمل و نقل در بخش نظرهای کاربران تین نیوز با توجه به این اظهارات وزیر راه و شهرسازی نوشت: اینکه بودجه نگهداری راه ها بسیار اندک است درست، مهم و نگران کننده است و جاده های کشور در حال فرسایش و اضمحلال هستند.

وی افزود: لازم است وزارت راه و شهرسازی شرایط کاری و مالی را متحول کند و لایحه قانونی بدهد تا از استفاده کنندگان از جاده ها عوارض گرفته شود همانطور که هزینه نگهداری ریل و بندر و فرودگاه از استفاده کنندگان گرفته می شود.

این کارشناس عنوان کرد: البته در جاده اثر فرسایشی عبور کامیون صدها برابر عبور سواری است زیرا طبق مدل های علمی تخریب جاده بر اساس افزایش وزن وسیله نقلیه با توان چهارم اضافه می شود.

قابل ذکر است به گفته وزیر راه و شهرسازی، بیش از ٢٢۰ هزار جاده آسفالته در کشور وجود دارد و بودجه حمل و نقل سال ۱۴۰۱، ۲۰ هزار میلیارد تومان است که نمی‌توان با این بودجه تحول ایجاد کرد و باید روش‌های دیگری جایگزین شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    حرف مفت که کنتور نداره. شما بزن.

  • آرش 1 0

    مگه اخذ نمیشود
    عوارض ضربدر ۲.۵ شده

  • سید جیفرودی 0 0

    سلام من بعنوان یک کارشناس متوجه نمیشم .نهایتا این پول از جیب مصرف کننده نهایی پرداخت میشود مگه الان پرداخت نمیکنند؟پس این ۹درصد بابت چیست؟
    اما یک پیشنهاد اینکه کلیه خودروهای عمویمی عوارض سالیانه رابه حساب وزارت راه بریزند حرف درست وکارشماسی هست.طبق قانون اساسی وظیفه دولت ساخت راه برای مردم هست از محل درآمد های عمومی ولی از آزادراه در صورت داشتن راه دسترسی میتواند عوارض بگیرند اگر نمایندگان کارشناسی که این موضوع را مطرح میکند اطلاع از قانون و حقوق مردم ندارد

  • ناشناس 0 0

    یه پیشنهاد دارم باب میل تون.
    به وزارت پیشنهاد بدید هزینه تنفس رو از مردم بگیره و به حساب سازمان هواشناسی واریز کنین و یا بحساب سازمان کنترل کیفیت هوای شهرداری.