| کد خبر: 243698 |

◄ حمل چهار میلیون و ۵۰۰ هزارتن کالای اساسی از بنادر کشور

از ابتدای امسال تا چهاردهم خرداد چهار میلیون و۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادرکشور حمل شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای امسال تا چهاردهم خرداد چهار میلیون و۵۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادرکشور حمل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی افزود: بر اساس اطلاعات و آمار ثبت شده، از ابتدای فروردین تا چهاردهم خرداد چهار میلیون و۵۰۰ هزارتن کالا‌های اساسی با بیش از ۱۸۱ هزار سفر از مبدأ بنادر، امام خمینی (ره)، عباس، چابهار، امیرآباد انزلی، فریدون کنار، نوشهر و بوشهر، بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شده است.

وی با بیان اینکه حمل کالا‌های اساسی در اولویت قرار داد، گفت: براساس آمار بارگیری کالا‌های اساسی از بنادر کشور، بندر امام خمینی (ره) با ۱۱۲ هزار سفرکامیون و بارگیری بیش از ۲.۸ میلیون تن و سهم نزدیک ۶۲ درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بندر شهید رجایی با ۷۸۷ هزار تن، چابهار با ۴۴۱ هزار تن، امیرآباد با ۲۴۶ هزار تن، بندر انزلی با ۱۵۱ هزار تن، نوشهر با ۴۴ هزار تن، فریدون کنار با ۳۲ هزار تن و بوشهر با ۱۱ هزار تن به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

شهرکی افزود: با تخصیص سهمیه ویژه کالا‌های اساسی روزانه نزدیک به ۵۸ هزار تن با دو هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون از مبداء بنادر حمل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.