| کد خبر: 243691 |

◄ اختصاص 4 هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه راه آهن ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه‌ها، سکوهای بارگیری و ایستگاه‌های سوخت گیری و تکمیل مسیر ارومیه به مراغه تخصیص یافت.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه‌ها، سکوهای بارگیری و ایستگاه‌های سوخت گیری و تکمیل مسیر ارومیه به مراغه تخصیص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید محسن حمزه‌لو افزود: با توجه و توسعه این بخش حمل و نقل ریلی افزایش و کاهش تلفات جاده‌ای را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت باری راه‌آهن آذربایجان‌غربی در اولویت است، ادامه داد: ایستگاه‌های قطار و مسیر ریلی از مسایل مهمی بوده که تاکنون از ظرفیت باری این بخش استفاده نشده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: سیستم حمل و نقل ریلی دستاوردهای درخشانی از جمله صرفه‌جویی در زمان و انرژی، ایمنی و حفظ محیط زیست را برای استان به همراه دارد.

حمزه‌لو یادآور شد: همچنین احداث سکوی سوخت‌گیری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه برای کاهش زمان سفر ریلی موثر است.

 حرکت قطار مسافربری ارومیه به مشهد از سمت ایستگاه راه‌آهن ارومیه در ساعت ١٢:٢٠ روزهای سه‌شنبه انجام می‌شود و مراجعت این قطار از مشهد در ساعت ٢٣:٢٠ روز بعد خواهد بود.

قیمت بلیت این قطار برای هر نفر در سالن چهار خوابه ١٣٨ هزار تومان و در سالن ۶ خوابه ١١۶ هزار تومان است، حرکت این قطار از ارومیه به مشهد به صورت هفتگی انجام می‌شود.

متقاضیان می‌توانند بلیت این قطار را از مراکز فروش بلیت طرف قرارداد راه‌آهن در سطح کشور خریداری کنند.

خط آهن مراغه - ارومیه ۲ استان مهم کشور را به هم وصل کرده است و از شهرهای ملکان، نقده، میاندوآب و مهاباد عبور می‌کند، این خط آهن همچنین در روستاهای قزل قلعه، شیرین بلاغ و رشکان ایستگاه دارد و طول آن ۱۸۵ کیلومتر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.