| کد خبر: 243689 |

◄ بزرگراه بین المللی ارومیه-سرو به بهره برداری می رسد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پس از ٢٧ سال، پروژه احداث بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو به طور کامل زیر بار ترافیک می رود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده پس از ٢٧ سال، پروژه احداث بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو به طور کامل زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش تین نیوز، سیدمحسن حمزه‌لو با اعلام اینکه عملیات اجرایی بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است، گفت: پیش از سال ۱۳۹۸، ۲۵ کیلومتر این محور زیربار ترافیک رفته بود و با تلاش‌های صورت گرفته ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده این محور در دو سال گذشته به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو است که روزانه حجم بالای تردد و حمل‌ونقل ترانزیتی از این محور انجام می‌شود.

حمزه‌لو ادامه داد: همچنین در راستای حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو جهت گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه ضروری است، افزود:  آسفالت قسمت پایانی پروژه به طول ٣ کیلومتر با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان؛ بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو یکی از محورهای آنتنی و منشعب کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.