| کد خبر: 243678 |

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:

طرح جامع پایانه مرز رازی خوی در آستانه افتتاح قرار گرفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طرح جامع پایانه مرز رازی خوی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: طرح جامع پایانه مرز رازی خوی در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پیمان آرامون صبح یکشنبه در بازدید از آخرین وضعیت احداث طرح جامع پایانه مرز رازی خوی اظهار کرد: پایانه مرزی رازی یکی از شکیل ترین پایانه‌های مرزی استان و کشور خواهد بود که با افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک به دلیل مجاورت این منطقه با استان وان کشور ترکیه مورد توجه و انتخاب نخست مسافرین و تجار هر دو کشور قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام طرح‌های مختلف عمرانی در این پایانه مرزی اقتصاد و اشتغال این منطقه رونق چشمگیری خواهد داشت و مسافرین با امنیت و آرامش و استانداردهای لازم تردد خواهند کرد.

آرامون با بیان اینکه این طرح ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا داشته و در سه طبقه اجرایی شده که در آستانه بهره برداری قرار گرفته است، گفت: این پایانه مرزی در حال ساخت، دارای محل مخصوص ورود و خروج مسافران، بخش مربوط به ترانزیت و قسمت اداری است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مرزی رازی یکی از بزرگترین پایانه‌های مرزی کشور است که انتظار می‌رود با تکمیل آن و محور خوی – قطور- رازی در دوران پسا کرونا، تحول زیادی در حوزه تجارت مرزی و بین المللی از طریق این مرز صورت گیرد.

آرامون با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل تأثیر بسزایی در توسعه زیرساخت‌های منطقه دارد، افزود: با اتمام پروژه طرح جامع پایانه مرزی رازی و به تبع آن اتمام پروژه تعریض و بهسازی راه دسترسی به این پایانه مرزی شاهد پیشرفت پارامترهای توسعه اقتصادی، تجاری، گردشگری و کشاورزی استان خواهیم بود.

بازدید از پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی محور روستایی بلجوک به طول ۵ کیلومتر و نیز محور روستایی حبش - نجیب آباد به طول ۵ کیلومتر در محور خوی - قطور از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به شهرستان خوی بود که ضمن دریافت گزارش پیشرفت این پروژه‌های روستایی بر تسریع و اتمام آنها تاکید کرد.

مرز رازی خوی سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان غربی است و نقش مؤثری در رونق اقتصادی منطقه دارد.

گمرک مرزی رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهرستان خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.